آیا واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است؟

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۵:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۲۲۹۲
آیا واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است؟
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی از افراد به یک واکسن خارجی که هنوز عوارض آن مشهود نیست اعتماد دارند، اما به دانشمندان کشور که با گذراندن مراحل علمی به ساخت این واکسن مهم رسیده‌اند، اعتماد ندارند! چنین مساله‌ای توجیه ندارد.

به گزارش برنا؛ واکسن کرونای ساخت داخل تحت کار آزمایی بالینی قرار گرفته است. با شیوع پاندمی کرونا مراحل ساخت این واکسن همزمان با اقدامات و بررسی‌ها در دنیا آغاز شد. چندی قبل هم سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان درباره کیفیت این واکسن گفته است که ایران قدمت یکصد ساله در ساخت واکسن دارد و مردم بدانند که در ساخت واکسن کرونا ما این کاره هستیم. همچنین مینو محرز، مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا تولید ایران درباره عوارض احتمالی واکسن کرونا بیان کرد که این واکسن حاوی ویروس کشته، ضعیف شده و  بدون عارضه است. حال با این وجود برخی از افراد نسبت به واکسن کرونا ساخت داخل کم لطف هستند و درباره کیفیت واکسن اعتماد کافی ندارند. 

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اعتماد مردم به واکسن کرونای ساخت داخل به خبرنگار برنا گفت: اگر برخی از مردم به واکسن کرونای ساخت داخل اعتماد ندارند ما هم به آنها اعتماد نداریم.

 او افزود: این واکسن را تمامی نهادهای علمی کشور تایید خواهد کرد و مراحل قانونی را طی می کند.

شهریاری تصریح کرد: برخی از افراد به  یک واکسن خارجی که هنوز عوارض آن مشهود نیست اعتماد دارند اما به دانشمندان کشور که با گذراندن مراحل علمی این واکسن مهم را ساخته‌اند، اعتماد ندارند! چنین مساله‌ای توجیه ندارد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز