مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار معاون وزارت کار:

منطقه آزاد قشم آماده اجرای همه تفویض اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۶:۳۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۳۰۱۶
منطقه آزاد قشم آماده اجرای همه تفویض اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مناطق آزاد کشور گفت: منطقه آزاد قشم آمادگی کامل دارد تا به عنوان پایلوت تمامی تفویض اختیارات این وزارتخانه را به بهترین نحو در این منطقه اجرایی کند.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی روز پنجشنبه در دیدار حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی با وی افزود: این تفویض اختیارات در ماده 65 احکام دائمی پیش بینی شده و اجرای آن می تواند شرایط روابط کار و مسایل اشتغال را در منطقه آزاد قشم بسیار بهبود ببخشد.

وی با اشاره به برخی اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص ایجاد شفافیت در حوزه کار و اشتغال گفت: این سازمان به عنوان اولین دستگاه، پروژه امضای الکترونیک را با دیوان محاسبات در راستای ایجاد شفافیت در دست اجرا دارد و همکاری های خوبی نیز با سازمان بازرسی کل کشور پایه گذاری کرده است.

مومنی در ادامه مزیت های مناطق ازاد از جمله معافیت های مالیاتی، گمرک و ویزا را زمینه ساز رونق اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال در این مناطق دانست و با اشاره به اقدامات زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص بسترسازی برای افزایش تولید و اشتغال، افزود: به عنوان مثال تولید برق در قشم امروز به 470 مگاوات رسیده که با برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم تا پایان دولت با حدود سه برابر افزایش به یک هزار و 130 مگاوات خواهد رسید.

وی این اقدامات را در حوزه نفت و انرژی شامل احداث پالایشگاه، ذخیره سازی و بانکرینگ و حوزه گردشگری شامل هتل سازی و اقامتگاه های بوم گردی و نظایر آنها برشمرد و تاکید کرد: همه این اقدامات و سایر تمهیدات اندیشیده شده در منطقه آزاد قشم باعث شده که امروز ما شاهد تقویت مهاجرت معکوس در برخی روستاهای جزیره باشیم.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عملکرد مناطق آزاد را در مقایسه با سرزمین اصلی در حوزه بودجه، سرمایه گذاری، اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای و در شاخص نرخ اشتغال بهتر و موفق تر ارزیابی کرد و اذعان داشت که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز