گزارش برنا از حمله مسلحانه به یک خانه؛

سارقین مسلح لباس پلیس پوشیده بودند

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۵:۴۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳۲
سارقین مسلح لباس پلیس پوشیده بودند
حمله مسلحانه به یک منزل در روزهای اخیر در منطقه تهران نو منجر به سرقت مقادیر زیادی از اموال یکی از شهروندان شد.

به گزارش برنا؛ پرونده تخلفات مامورنماها در تهران هر روز در حال پیچیده تر شدن است و کار شهروندان را در تشخیص مامورین انتظامی و اعتماد به ان ها نیز سخت کرده است تا جایی که مسئولین ارشد انتظامی شهر بارها از شهروندان خواسته اند که حتما از مامورین انتظامی درخواست کارت شناسایی و حکم ماموریت کرده و به افرادی که با لباس شخصی مدعی مامور بودن هستند نیز اعتماد نکنند. بی توجهی شهروندان به این مسئله در روزهای اخیر منجر به حوادثی شده است که آخرین آن سرقت مسلحانه از یک منزل در شرق تهران است.

 سرهنگ اردشیر نادری، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص این حادثه گفت: طی روزهای اخیر یک تماس تلفنی با مرکز 110 گرفته می شود و خبر یک حمله مسلحانه به کلانتری 128 تهران نو می رسد که بلافاصله تیم های عملیاتی به منطقه اعزام شده و یک تیم فکر نیز برای مدیریت این حادثه تشکیل شد.

او افزود: پس از رسیدن به محل با یک خانم مواجه شدیم که هراسان خبر از سرقت تلفن همراه خود و مبلغ 300 میلیون ریال داد و پس از اخذ مشخصات متهم، او را در یکی از محلات اطراف منزل این خانم بلافاصله دستگیر کردیم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ما از شهروندان خواهشمندیم که حتما قبل از باز کردن درب منزل بر روی هر شخصی هم کارت شناسایی و هم حکم ماموریت را رصد کرده و در صورت عدم تطبیق، هرچه سریع تر مراتب را به مرکز 110 اطلاع دهید.

متهم این پرونده افزود: من به شدت از اقدام خود پشیمان هستم و می دانستم بالاخره دستگیر خواهم شد. ما زنگ را زدیم و بلافاصله مشاهده کردیم که درب منزل باز شد و به داخل منزل رفته و سرقت را انجام دادیم. من به این خانم هیچ آسیبی وارد نکردم و صرفا اموال او را به سرقت بردم.

شاکی این پرونده در خصوص اتفاقات آن روز گفت: پس از این که این افراد به منزل من حمله کردند و اموال و پول من را به سرقت بردند بلافاصله با 110 تماس گرفتم و روز جمعه بود و در کم تر از 10 دقیقه به محل خانه من رسیدند و پس از دو روز نیز توانستند فرد مهاجم را دستگیر کنند. پس از سرقت من به اداره چهره نگاری رفتم و این فرد همان روز که شناسایی شد در ساعت 12 شب دستگیر شد.

او افزود: نیروی انتظامی پس از این اتفاق کمک زیادی به من می کرد و در این روزها که من از شدت ترس نمی توانستم بخوابم من را در محل هایی که ترس داشتم همراهی می کردند و مراقب من بودند. من حتی دیگر می ترسیدم از منزل خارج شوم. من در آن روز اشتباه کردم و حتی ممکن بود منجر به از دست دادن جانم شود. قبل از این اتفاق تصور می کردم واقعا تنها خواهم بود اما افسر پرونده به خوبی به من کمک کرد. 

شاکی پرونده تصریح کرد: این افراد که به خانه من آمدند لباس مبدل نیروی انتظامی پوشیده بودند و به همین دلیل از شهروندان خواهش می کنم تا زمانی که به صورت کامل کارت شناسایی مامورین هر اداره ای را ندیده اند اجازه ورود به منزل را به آن ها ندهند.

او در پایان گفت: تصور می کردم که همسایه ما زنگ خانه را زده است و به همین علت درب را بدون توجه باز کردم در صورتی که اگر ابتدا می پرسیدم چه کسی پشت درب است این اتفاقات رقم نمی خورد. من به چشم دیدم که افسر پرونده من دو روز به منزل نرفت تا سارق منزل مرا دستگیر کرد. از روزی که این اتفاق افتاده است من نتوانستم آرامش داشته باشم و امیدوارم این متهم به سزای عمل خود برسد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان اظهار کرد: متهم این پرونده پس از تکمیل تحقیقات به مرجع قضایی تحویل داده خواهد شد و ضرورت دارد تا شهروندان برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی درب منزل خود را به روی افراد ناشناس به هیچ وجه باز نکنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما