کاهش وزن فوق العاده با مصرف آب زیره

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۹:۳۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۳۲۰۳
کاهش وزن فوق العاده با مصرف آب زیره
محققان می‌گویند آب زیره یکی از نوشیدنی‌هایی معطر با خواص بی شمار است که می‌توان از آن برای لاغری استفاده کرد.

به گزارش برنا؛ اگر چه زیره یکی از گیاهان معطری است که به عنوان ادویه در میان مردم به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کمتر کسی از خواص دارویی زیره آگاهی دارد و یکی از روش‌های مصرف این گیاه، نوشیدن آب آن است. از گذشته‌های دور مردم برای کاهش وزن از این نوشیدنی بهره می‌بردند.

برای تهیه این نوشیدنی، لازم است یک شبانه روز دانه‌های زیره را در آب خیس کنید. این ترکیب برای هزاران سال به عنوان یک روش درمانی برای انواع مختلفی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته که کاهش وزن یکی از این موارد است. در کنار کاهش وزن، آب زیره می‌تواند روند سم زدایی بدن را بهبود بخشد، سیستم ایمنی را تقویت کند، باعث تسهیل هضم غذا شده و خوابی آرام و دلنشین را به همراه داشته باشد.

تحقیقات نشان داده است ترکیبی به نام کومینالدهید موجود در زیره می‌تواند باعث تحریک ترشح اسید معده و بهبود روند هضم غذا شود. همچنین این ماده روند جذب غذا را تسهیل کرده و باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف تنها دو هفته زیره می‌تواند باعث بهبود سندرم روده تحریک پذیر شده و همین موضوع می‌تواند در روند کاهش وزن موثر باشد. زیره سطح متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را بالا برده و به افراد برای کاهش وزن کمک می‌کند.

همچنین زیره باعث افزایش سم زدایی بدن و کمک به کبد و کلیه‌ها در این روند می‌شود. تحقیقات نشان داده است ترکیبات موجود در زیره مانع از آسیب رسیدن به کبد موش‌های آزمایشگاهی در روند سم زدایی شده است.

محققان می‌گویند آنتی اکسیدان‌های موجود در زیره باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین برخی ترکیبات موجود در آب زیره باعث یک خواب آرام در افراد می‌شود. داشتن یک خواب آرام خود در روند کاهش وزن تاثیر گذار است. داشتن خواب مناسب به بدن برای بالا نگه داشتن سطح انرژی و مبارزه با خستگی و بی حالی کمک می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود فرد بتواند فعالیت‌های جسمانی بیشتری داشته باشد.

نظر شما