رئیس دیوان محاسبات کشور:

پرچم آموزش و پرورش در زمینه حسابرسی عملکردی بالاست

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۴۱۴۲
پرچم آموزش و پرورش در زمینه حسابرسی عملکردی بالاست
مهرداد بذرپاش گفت: سرانه غیر انتفاعی ها در مدارس دولتی کمتر است.هم اکنون فضایی در خانواده ها بروز کرده که مدارس دولتی چندان کارآمد نیستند. این شرایط نیازمند اقدامات فرهنگی است.

به گزارش برنا؛ پانزدهمین برنامه گفتگوی هفته با حضور مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور به‌ عنوان مهمان ویژه و اعضای شورای معاونان، مدیران کل استان‌ها و و مدیران ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور در حال برگزاری است.

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور در این نشست با عرض تسلیت به مناسب عزای فاطمیه (س) گفت: آموزش و پرورش مهم است. موضوع آموزش و پرورش فارغ از یک دستگاه اجرایی، فرهنگی و به همگان تعلق دارد. بی شک هر یک از ما یا یکی از بستگان درجه یک با این وزارتخانه ارتباط نزدیک دارند. امید جامعه به شما مسئولان آموزش و پرورش است. برای مثال پدر و مادر بخشی از وظایف خود در زمینه تربیت، رشد ارتقای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را به شما مسئولان در آموزش و پرورش می‌سپارند.

به گفته او کرونا در آموزش رنسانس را ایجاد کرد. بعد از اتمام کرونا نیز باید یک پلتفرم دیگر در این زمینه طراحی کرد.

بذرپاش تصریح کرد: ما موظف به اجرای اشکال قانون هستیم. ما حسابرسی عملکردی انجام نداده ایم. در زمینه حسابرسی عملکردی پرچم آموزش و پرورش بالاست.

او ادامه داد: در دیوان محاسبات بررسی ها را به نفع آموزش و پرورش انجام می‌دهیم. هم اکنون در سال آخر دولت قرار داریم. بنده در این سمت مدافع سفت و سخت شما هستم. در حالی که برخی افراد در ماه های آخر دولت تصمیمات خاص نمی‌گیرند.

بذرپاش گفت: بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی کشور تصمیم گیر نیستند، چون از اینکه پاسخگوی دیوان محاسبات باشند بیم دارند. در حالی که نباید برای کارهای بزرگ نگران بود.

 او در خصوص سند تحول افزود: بسیاری از دستگاه‌ها سندهای بالادستی دارند. کمک دیوان برای تحقق هر بند وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اهداف برنامه ششم توسعه در دیوان پیگیری می‌شود. 274 حکم در هفته گذشته اعلام شده و روند احکام بررسی می شود.

به گفته او قوانین بر زمین مانده را شاهد هستیم. تبصره 6 معافیت از پرداخت آب و برق و گاز منظور شده است. می‌توان  از بخشودگی‌ها استفاده کرد. دیوان می تواند در بازپس‌گیری املاک برای آموزش و پرورش  فعالیت کند.

بذرپاش بیان کرد :سرانه فضای آموزشی در مدارس غیر انتفاعی نسبت به مدارس دولتی کمتر است. هم اکنون این تصور برای خانواده ها ایجاد شده است که مدارس دولتی چندان کارآمد نیستند. این شرایط نیازمند اقدامات فرهنگی است.

او در پایان گفت: دیوان محاسبات آمادگی لازم را برای آموزش مدیران استانی دارد.

//انتهای پیام:5

نظر شما