نشست خبری نمایشگاه ایران ایتکس برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۹:۴۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۴۹۰۹
نشست خبری نمایشگاه ایران ایتکس برگزار شد
نشست خبری نمایشگاه ایران ایتکس با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل اتاق شورای مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش برنا؛ صبح روز یکشنبه 14 دی ماه سال جاری نشست خبری نمایشگاه ایران ایتکس با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل اتاق شورای مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای برنامه مهندس روزی‌طلب مدیر گروه شریف ICTو مسوول برگزاری نمایشگاه ایران ایتکس طی سخنانی گفت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه مجازی درحوزه کسب و کار های مبتنی بر فناوری اطلاعات می باشد که با شبیه سازی سه بعدی فضاهای مختلف، امکان ارائه محصولات و خدمات بر بستر فضای مجازی را برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می کند.

او افزود: نمایشگاه ایران ایتکس با همکاری دانشگاه  صنعتی شریف، معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌شود و در حوزه شناسایی افراد و استارتاپ های توانمند در حوزه ICT و برقراری ارتباط آن ها با مجموعه های فعال در حوزه مذکور فعال شده است.

مهندس روزی طلب هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارایه خدمات و محصولات شرکت ها خصوصا دریک سال گذشته از یک سو و جذب نیروی انسانی و نیروی کار مستعد و توانمند با هزینه های پایین را از سوی دیگر دانست.

او گفت: شرکت ها همواره برای جذب نیرو و سرمایه انسانی با دستمزد های بالای افراد متخصص روبرو بودند که این نمایشگاه کمک خواهد کرد با جذب افراد مستعد و آموزش های فشرده، دستمزدها معقول تر شده و خروجی و بازده کارافزایش خواهد یافت.

مهندس روزی طلب در ادامه سخنانش به مزایای نمایشگاه مجازی نسبت به نمایشگاه های حضوری اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه محدودیت زمان و مکان نداریم و به صورت 24 ساعته امکان بازدید برای علاقمندان وجود خواهد داشت.

او امکان برگزاری کارگاه های اختصاصی داخل غرفه ها، صرفه جویی در رفت و آمد بازدید کنندگان ،کاهش هزینه های چاپ و تبلیفات و به تبع آن کمک به محیط زیست ، کاهش هزینه های غرفه سازی ، پذیرایی و هدایای تبلیغاتی را از جمله مزایای این نمایشگاه مجازی دانست.

مسئول برگزاری نمایشگاه ایران ایتکس در ادامه گفت: در نمایشگاه امسال امکان آنالیز دقیق و کامل بازدید کنندگان جهت ارائه به شرکت ها وجود دارد و شرکت ها می توانند به راحتی از میان بازدیدکنندگان نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنند و در مقابل امکان مذاکره مستقیم بازدیدکنندگان با مدیران شرکت ها نیز فراهم شده است.

مهندس روزی طلب خاطر نشان کرد: این نمایشگاه شامل ۴ بخش اصلی است که در بخش اول که سالن اصلی نمایشگاه است، امکان بازدید از غرفه‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به‌صورت مجازی وجود دارد. بازدید از این سالن برای عموم آزاد است.

او گفت: اما بخش دوم سالن استارت‌آپ‌ها و محل برگزاری رویداد استارت‌آپ تلنت است. در این سالن که به صورت یک ساختمان در شهر نمایشگاهی ایران ایتکس قرار دارد، در مرحله اول استارت‌آپ‌ها به ارائه محصولات و خدمات خود پرداخته و امکان برگزاری جلسات خصوصی با افراد مختلف را خواهند داشت. همچنین رویداد startup talent در این سالن برگزار خواهد شد. در این رویداد هر کدام از استارت‌آپ‌ها پس از ثبت نام در سامانه و ارائه اولیه از محصولات خود، مورد بررسی مقدماتی قرار خواهند گرفت و پس از تایید ثبت نام و براساس برنامه زمانبدی، در روز برگزاری رویداد ۱۰ دقیقه به ارائه عمومی محصولات و خدمات خود می‌پردازند. سپس کمیته داوری رویداد که شامل سرمایه‌گذاران و افراد برجسته در این حوزه هستند به استارت‌آپ‌ها نمره داده و برترین‌ها انخاب می‌شوند. استارت‌آپ‌های برتر علاوه بر دریافت جوایز نقدی امکان جذب سرمایه گذار را خواهند داشت.

مهندس روزی طلب افزود: سالن کارگاه‌ها بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی نمایشگاه ایران ایتکس است که در آن شرکت‌های حاضر در نمایشگاه می‌توانند با هماهنگی تیم برگزارکننده کارگاه‌های آموزشی عمومی برگزار کنند

او در ادامه گفت: همچنین قرار است هشتمین رویداد ITWeekend که هفت دوره آن از سال‌ ۱۳۹۵ تا کنون برگزار شده، باتوجه به شیوع کرونا، به صورت آنلاین و در کنار نمایشگاه ایران ایتکس برگزار شود.

مدیر گروه شریف ICT گفت: ITWeekend رویدادی است که در آن افراد سرشناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات خود را در قالب سخنرانی‌های کوتاه با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند.

او افزود: در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی مختلف، جشنواره فناوری اطلاعات و مسابقات استعدادیابی استارتاپ ها، بازی های سه بعدی به صورت مجازی برگزار می شود و در هر روز نمایشگاه دو سخنرانی تخصصی ، دو استارتاپ و یک کارگاه آموزشی برای بازدید کنندگان خواهیم داشت.

مهندس روزی طلب زمان افتتاحیه این نمایشگاه را تاریخ 25 بهمن سال جاری دانست و افزود: علاقمندان به این حوزه تا تاریخ 5 اسفند ماه به صورت 24 ساعته امکان بازدید از نمایشگاه را خواهند داشت.

نظر شما