برخورد با پلاک مخدوشی ها ادامه دارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۴۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۶
برخورد با پلاک مخدوشی ها ادامه دارد
رییس پلیس راهور ناجا گفت: افرادی که پلاک ماشین خود را مخدوش می‌کنند، شناسایی شده و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش برنا؛ با اجرای طرح‌های محدودیت ترددی شبانه و خروج و ورود به سایر استان ها، عده‌ای از رانندگان تصور می‌کنند با مخدوش کردن پلاک، از جریمه فرار کنند و به خواسته خود برسند.

اما به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، دوربین‌هایی که جریمه می‌کنند توسط دوعامل دیگر نیز بازیابی اطلاعات شده و مخدوشی پلاک مشخص می‌شود.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا گفت: مخدوش کردن پلاک، جرم است و از آن جایی که جرم بالاتر از تخلف است، رانندگانی که این اقدام مجرمانه را انجام می‌دهند، توسط پلیس شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که نحوه جریمه این افراد توسط دوربین‌ها به چه شکل است، افزود: دوربین‌ها از تمام پلاک‌های متخلف عکس می‌گیرند. سپس یک عامل سیستمی و پس از آن یک عامل انسانی این عکس‌ها را چک کرده و سپس جریمه تایید می‌شود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: اگر عکس دوربین یا سیستم کامپیوتری نتوانند پلاک را بخوانند، عامل انسانی ما که یکی از همکاران ماست، متوجه مخدوش کردن پلاک می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها نیز حضور دارند و با این افراد برخورد می‌کنند، گفت: در اینصورت علاوه بر اینکه خودرو مورد نظر جریمه می‌شود، فرد خاطی به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

سردار هادیانفر افزود: بنابراین عده‌ای که تصور می‌کند با مخدوش کردن پلاک می‌توانند تخلفی انجام دهند بدانند که ما متوجه این جرم می‌شویم و آن را با مراجع قضایی در میان می‌گذاریم.

او بیان کرد: مخدوش کردن پلاک علاوه بر جریمه و فرستادن فرد خاطی به مراجع قضایی، توقیف خود را نیز در پی خواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز