گزارش برنا از مهندسان کامپیوتر خلافکار؛

دستگیری جاعلان کارت های مترو و اتوبوس در تهران +فیلم

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۲۳:۲۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۶۱۳۶
دستگیری جاعلان کارت های مترو و اتوبوس در تهران +فیلم
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری باند جعل کارت های اتوبوس و مترو خبر داد.

به گزارش برنا؛ جعل الکترونیک یکی از پدیده هایی است که نمونه آن اسکیمر بوده و مجرمین با سواستفاده از اعتماد مردم در این عرصه اقدام به کپی کارت های شهروندان می کردند اما در این روزها به نظر می رسد که مجرمین پا را فراتر گذاشته و با هک سنسورهای کارت های هوشمند اقدام به طراحی کارت می کنند که در آخرین نمونه آن مجرمین اقدام به ایجاد کارت های نامحدود مترو کرده بودند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: بررسی های گسترده در راستای مقابله با جعل کارت های الکترونیک، فعالیت یک باند حرفه ای در خصوص کپی و فروش کارت های نامحدود مترو در سراسر تهران کشف شد و با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی اعضای این باند شدیم و هویت این مجرمین برای پلیس محرز شد.  

او افزود: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و محل اختفای متهمین پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و باتوجه به اینکه متهمین جهت گمراه کردن پلیس هرکدام در نقطه ای از شهر فعالیت می کردند طی هماهنگی با مراجع قضایی چند تیم عملیاتی از پلیس فتا پایتخت به صورت همزمان عملیات گسترده ای علیه مجرمین آغاز و تمامی اعضای این باند دستگیر و بیش از ۲۰۰ کارت مترو از انواع مختلف، یک دستگاه اسکیمر مخصوص کارت های تردد و دیگر تجهیزات الکترونیک از محل اختفای این افراد کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با انتقال مجرمین به پلیس فتا مشخص شد این افراد با سواستفاده از تخصص خود در زمینه نرم افزار دست به این اقدام زده اند و بعد از کپی این کارت ها با حضور در نقاط نزدیک به ایستگاه های مترو هر کدام را با قیمت های بالا به فروش می رساندند.

متهم این پرونده که مهندس کامپیوتر بود در خصوص اقدام مجرمانه خود گفت: من دستگاهی طراحی کرده بودم که بوسیله آن توانستم سنسورهای کارت مترو و اتوبوس را هک کنم. من نزدیک به 50 کارت طراحی کردم و هر کدام را به قیمت 300 هزار تومان به فروش می رساندم.

او افزود: ما دو ماه است که این اقدام را آغاز کرده ایم و تجربه و سابقه قبلی نداشتیم. نزدیک به 10 میلیون تومان سود خالص از این طریق به دست آوردیم و این کارت ها را به صورت دستی و در سایت ها به فروش می رساندیم. 

مسئول فروش این باند اذعان کرد: من کارت ها را پس از تولید در سایت دیوار با انتشار آگهی به مبلغ 300 هزار تومان به فروش می رساندم و تبلیغ ما به این گونه بود که از این کارت ها به صورت نامحدود به مدت یک سال می توان استفاده کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز