رئیس پلیس پایتخت:

مراعات مردم را بین ساعت ۲۱ تا ۲۲ می کنیم/۱۰ سال است که در زمینه آلودگی هوا کوتاهی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۵:۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۶۹۹۱
مراعات مردم را بین ساعت ۲۱ تا ۲۲ می کنیم/۱۰ سال است که در زمینه آلودگی هوا کوتاهی می شود
سردار حسین رحیمی گفت: در رابطه با ترددها در بین ساعت 21 الی 22 تلاش ما بر این است که مراعات مردم را بکنیم و آن ها را جریمه نکنیم.

به گزارش برنا؛ آلودگی رعب آور پایتخت در روزهای اخیر که منجر به فراتر رفتن شاخص آلایندگی ها از مرز هشدار شد، متهمان زیادی دارد. مازوت، وارونگی هوا و ترافیک شدید این روزهای تهران از جمله مظنونین همیشگی این عرصه هستند که با نخستین بارش و یا وزش باد می توان از مسئولیت آن شانه خالی کرد.طبق آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست خوردوها و به دنبال آن ترافیکی که ایجاد می کنند در صدر جدول آلوده کنندگان هستند. خودروهایی که در هنگام ترافیک، آلایندگی آن ها 5 برابر می شود. ترافیکی که این روزها ناشی از محدودیت های شبانه است و ترددها را به سمت یک بازه زمانی محدود سوق می دهد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در این خصوص با اشاره به ترددها بین ساعت 21 الی 22 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما بر این است که مراعات مردم را بین این ساعات کنیم و آن ها را جریمه نکنیم. همواره سعی کرده ایم در اعمال قانون مراعات مردم را کنیم زیرا می دانیم بعضی از مردم مقصر نیستند و در ترافیک گرفتار می شوند.

او افزود: در همین راستا تلاش می کنیم تا شب ها با تاخیر افراد را جریمه کنیم. پلیس همواره تلاش می کند تا کم ترین جریمه را متوجه مردم کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: وضعیت آلودگی هوای تهران مناسب نیست. دستگاه های مسئول در 10 سال گذشته آن چه را که وظیفه داشته اند را انجام نداده اند. طبیعتا امروز زمستان است، کرونا و آلودگی هوا نیز در شهر وجود دارد و همه این موارد دست به دست هم می دهد تا مردم از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: شهروندان به علت کرونا علاوه بر این که از مترو و اتوبوس استفاده نمی کنند بلکه از تاکسی نیز استفاده نمی کنند و این سبب شده است تا استفاده از خودروی شخصی به شدت افزایش پیدا کند و ترافیک های عصرگاهی پایتخت سنگین شود.

سردار سرتیپ رحیمی با تایید این که محدودیت های شبانه، ترافیک تهران را تشدید کرده است، تصریح کرد: وضعیت هوای پایتخت یک تهدید جدی برای سلامت جامعه است و من اطلاع دارم که اقدام قابل ذکری در 10 الی 15 سال گذشته برای کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته است. 

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: از ابتدای وضع طرح محدودیت های شبانه ترافیک تهران درصد قابل توجهی افزایش یافته است اما این درصد افزایش در ساعات مختلف روز متفاوت است ولی باز هم تمام تلاش ما تسهیل در روند ترددها است.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز