نخستین کنگره بزرگداشت سردار دلها در منطقه ١٤ برگزار شد؛

شهادت و انتظار دو بال مکتب تشیع است

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۸:۳۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۷۰۹۷
شهادت و انتظار دو بال مکتب تشیع است
نخستین کنگره بزرگداشت شهید سپهبد سردار «حاج قاسم سلیمانی» و شهدای مدافع حرم دارالمومنین تهران برگزار شد.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نخستین کنگره بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم منطقه ۱۴، با بیان اینکه مقامات شهید فوق فهم و عقل ماست، گفت: خدای شهیدان، شهدا را توصیف کرده، چرا که هیچ اندیشمندی عنقای بلند فکرش به قله بلند عظمت شهدا نمی‌رسد. در واقع حقیقت، هویت، نقش و آثار ماندگار شهید در قرآن کریم قابل ارائه است.

او افزود: سردار شهید سلیمانی سید جبهه مقاومت و آیت خدا بود و علاوه بر این حاج قاسم از نظر اخلاقیات هم آیتی بزرگ بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با توصیف ویژگی های شهدا که در قرآن کریم به آن اشاره شده اضافه کرد: یکی از مسائلی که خداوند درباره شهدا در سوره توبه مطرح می‌کند این است که خداوند همیشه مشتری بوده و در میان این همه متاع برگزیده، خودش خریدار شهدا بود و در واقع شهدا با خدا معامله کردند. دیگر نکته این است که خدا وقتی آنان را تملیک کرد محل کار و موقعیت آن ها را نیز خودش ترسیم کرد و فرمود که شهدا ماموریت دارند که بکشند و کشته شوند.

او ادامه داد: شهید باید اقتدار نشان دهد و مظهر قهر و جلال خدا در برابر ستمگران باشد تا ستمگران در دنیا و در مصاف با شهید طعم تلخ ظلمهای روا داشته خود را بچشند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: بدون اقتدار سردار سلیمانی، داعش ریشه کن نمی شد، داعشی که نوک پیکان آمریکا و اروپا بود و امکانات، تبلیغات و سلاح های بین المللی حامی آن بود و یک جبهه خانمانسوز برای بشریت محسوب می شد. امروز اگر بخواهید مظهری برای بازوی علی علیه السلام و اقتدار آن حضرت پیدا کنید، بارز تر از سردار سلیمانی پیدا نمی شود. سرداری که به ما امید، اقتدار، روحیه تحقیر آمریکا،« ما می توانیم» و پوچ بودن قدرت های بزرگ را آموخت.

او در ادامه با اشاره به اینکه خدا به ما دستور داده که در مورد شهدا ادب را رعایت کنید، گفت: همانگونه که در برابر رهبر آسمانی ادب را رعایت می کنید چراکه اگر حریم نگه ندارید اعمالتان از بین می‌رود ،در مورد شهدا نیز باید حرمت نام شهید را حفظ کنیم چرا که شهید نمرده است و چشمه حیات است و در واقع مرگ را میرانده است. گفتمان جبهه مقاومت، جبهه دین و انقلاب باید ادب به محضر شهدا باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی، یادآور شد: اگر شهدا خون نمی‌دادند کانون‌های تعالیم قرآن، هیئات مذهبی و پایگاه های مشابه مربوط به توحید و اخلاق وجود نداشت و خون شهدا بود که این سفره ها را رنگین و پر نعمت کرد. همچنین در پرتو خون شهدا است که امروز جزو سرآمد های دنیا در بسیاری از حوزه‌ها هستیم.

تشیع؛ مکتبی با دو بال سرخ شهادت و سبز انتظار

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، شهید سلیمانی و ۲۵۰۰ شهید منطقه ۱۴، گفت: راز محبوبیت سردار دلها این است که او تربیت یافته مکتب امام حسین و رشد یافته کلاس مقام معظم رهبری و مکتب تشیع است. مکتبی که پرنده ای است با دو بال سرخ شهادت و سبز انتظار.

او افزود: ویژگی دوم سردار سلیمانی بلوغ نظامی و رزمی او بود. شهید سلیمانی سه میدان رزم را تجربه کرد، میدان دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و مبارزه با داعش و دشمنان قسم خورده نظام.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به ساده زیستی و پرهیز از جدال سیاسی، اقتصادی و بی اعتنایی به جاذبه های دنیوی سردار به عنوان یک ویژگی مهم دیگر ادامه داد: سردار سلیمانی بامردم دوستی، ملجاء و پناهگاه همه به ویژه محرومین بود. خوشرویی، ارتباط با مردم، ولایتمداری و دفاع از مظلومیت و مبارزه با ظلم در سراسر جهان ویژگی هایی بود که از سردار یک الگو و چراغ راه ساخت و این ویژگی ها یک نشانه بود برای رسیدن به هدف و مقصد.

مصطفی پور در ادامه عنوان کرد: حدود سه ماه است که در منطقه ۱۴ مشغول به کار شده ام و روز اول شهردار تهران تاکید داشت که برگزاری این مراسم دنبال شود و بر همین اساس برگزاری یک کنگره بزرگداشت را در دستور کار قرار دادیم.

او با بیان اینکه برای این جشنواره در هفت رشته هنری؛ سرود، شعر، نقاشی، گرافیک، عکس، دلنوشته و خاطره گویی حدود هفت هزار اثر از سراسر کشور و دیگر کشورها به ما رسید، افزود: داوری این آثار در بخش های مختلف در دبیرخانه انجام شد و آثار برتر انتخاب شدند و در پایان نیز همه آثار در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

در پایان این مراسم که در مسجد علی بن الحسین(ع) منطقه ۱۴و با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، سردار مرتضی قربانی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کامبیز مصطفی پور، شهردار منطقه ۱۴ و خانواده شهدای دارالمومنین تهران برگزار شد به برگزیدگان جشنواره هنری و مسابقه عکس جوایزی همراه با تندیس مزین به نام سردار سلیمانی اهدا شد.

نظر شما