نحوه استفاده از حالت ناشناس در Google Chrome

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۱:۴۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۷۲۳۷
نحوه استفاده از حالت ناشناس در Google Chrome
هدف حالت Incognito یا ناشناس ؛ جلوگیری از ذخیره سابقه مرور، کوکی‌ها، اطلاعات تایپ شده در فرم‌ها و سایر داده‌های سایت است.

به گزارش برنا؛ Google Chrome یکی از اولین مرورگر‌هایی است که از حالت مرور خصوصی داخلی پشتیبانی می‌کند؛ و اکنون در همه سیستم عامل‌ها، از جمله سیستم عامل Android از حالت ناشناس نیز پشتیبانی می‌کند. در این‌جا نحوه استفاده از این قابلیت را به شما خواهیم گفت.

قبل از شروع، باید بدانید حالت Incognito یا ناشناس چه کاری انجام می‌دهد و چه کاری انجام نمی‌دهد. هدف آن جلوگیری از ذخیره سابقه مرور، کوکی‌ها، اطلاعات تایپ شده در فرم‌ها و سایر داده‌های سایت است.

چیزی که حالت ناشناس از آن جلوگیری می‌کند این است که شما را در وب نامرئی می‌کند. وب سایت‌ها و ارائه دهنده خدمات اینترنت شما هنوز هم می‌توانند فعالیت شما را مشاهده کنند. علاوه بر این، فایل‌ها و نشانک‌های بارگیری شده همچنان ذخیره می‌شوند. اگر بخواهید فعالیت شما کاملاً نامرئی باشد، باید از VPN استفاده کنید.

استفاده از حالت ناشناس در Android بسیار ساده است. ابتدا مرورگر Chrome را در تلفن یا تبلت Android خود باز کنید.

1

سپس، روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

2

گزینه New incognito tab را از لیست انتخاب کنید.

3

 

اکنون در حالت ناشناس Google Chrome هستید. آخرین کاری که برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر می‌توانید انجام دهید، فعال کردن گزینه Block third-party cookies است.

4

اکنون یک تب Incognito در کنار بقیه تب‌ها خواهید داشت. برای دیدن همه تب‌های باز در مرورگر Chrome خود، روی دکمه تب در بالا ضربه بزنید.

5

تب‌ها در بالا به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه تب‌های ناشناس با نماد کلاه و عینک به شما نمایش داده می‌شود.

6

کار تمام است. از این پس می‌توانید در حالت Incognito با حریم خصوصی بیشتر از مرورگر کروم استفاده کنید.

نظر شما