گزارش برنا از بازار خرید و فروش دارو و واکسن؛

ناصر خسرو یا خیابان پزشکان!/ نوشداروی کرونا در خیابان ناصرخسرو یافت نمی‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۵:۳۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۷۷۵۹
ناصر خسرو یا خیابان پزشکان!/ نوشداروی کرونا در خیابان ناصرخسرو یافت نمی‌شود
قلب قاچاق داروی کشور در برابر داروی کرونا ناتوان است. دلال دارو از نبود واکسن کرونا گفت و افزود: قیمت داروهای درمانی کرونا نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است.

به گزارش برنا؛ ساعت 11 صبح در خیابان ناصرخسرو هر فردی مشغول کار خویش است. در میان شلوغی بازار برخی از افراد زیر لب دارو دارو می‌گویند. دلالان این خیابان در سنین مختلف هستند و هر یک برای خود به حجمی از داروهای متعدد دسترسی دارند. رقابت خاصی بین دارو فروشان است. اغلب آنها مشتریان را از  گفت و گو با دیگر دلالان این خیابان نهی می‌کنند.

هر یک از داروفروشان قبل از صحبت  اول دستانمان را نگاه می‌کنند. در صورت مشاهده گوشی از صحبت کردن ممانعت می‌کنند. به گفته یکی از داروفروشان هر فردی برای داروی کرونا به این خیابان آمد مامور بود. با وسواس خاصی با مشتری‌ها به ویژه افرادی که به دنبال داروی کرونا آمده‌اند حرف می‌زنند.  

تعدد داروهای کرونا در بازار/ قیمت دارو در ناصر خسرو تنزل یافته است

در ابتدای ورود به خیابان ناصرخسرو پسر جوانی درباره داروهای موثر در درمان کرونا به خبرنگار برنا گفت:  این داروها فاویپراویر و رمدسیویر هستند.

به گفته او قیمت این دارو در مقایسه با قبل کاهش چشمگیری داشته است. این در حالی است که در ماه‌های نخست شیوع پاندمی کرونا فاویپراویر بسته‌ای 14 میلیون و رمدسیویر 10 تا 15 میلیون قیمت داشت.

هم‌اکنون هر بسته فاویپراویر محصول کشور هند یک میلیون و رمدسیویر هندی هم یک میلیون و 500 به فروش می‌رسد. هر چند آنان داروی تجویزی از سوی پزشک را اولویت مصرف دارو برای بیمار کرونایی می‌دانند و از تجویزهای شخصی ما را نهی می‌کنند.  

این پسر جوان در ادامه داروهای متعدد دیگری را برای درمان کرونا پیشنهاد می‌دهد.

واکسن کرونا وجود خارجی ندارد/ تجویز آی وی آی جی برای درمان کرونا!

 در اواسط خیابان ناصرخسرو فرد میانسالی در حال معامله داروی سرطان است. او درباره داروهای موثر در درمان کرونا به خبرنگار برنا گفت: تاکنون برای درمان این بیماری داروی ویژه یافت نشده است.

این فرد میانسال ادعا می کند که به تمامی داروهای کرونا دسترسی دارد و با اخذ پیش پرداخت تمامی داروها را در اختیار قرار می‌دهد. او درباره واکسن کرونا افزود: اینجا به دنبال واکسن کرونا نگردید. واکسن در بازار وجود ندارد. البته نه تنها در بازار ایران بلکه در کل دنیا هم خبری از واکسن نیست و تمامی اقدامات نیز در حد حدس و گمان است.

او تصریح کرد:  مبتلایان به کرونا باید در اولین اقدام به پزشک مراجعه کرده و داروهای تجویز شده را مصرف کنند.

به گفته این دلال دارو، افراد در صورت ابتلا به کرونای شدید می‌توانند آی وی آی جی مصرف کنند.

امیر تولید واکسن کرونا را دروغ دانست و گفت: داروی جدید برای مهار کرونا وجود ندارد. واکسن هم موجود نیست.

این دلال دارو درباره ورود واکسن کرونا از دیگر کشورها در کشور ما افزود: هنوز این واکسن به کشور ما نیامده است. کرونا واکسن ندارد.

تجویزهای کرونایی دلال‌های دارو ادامه داد/ قرص پیرفنکس برای درمان کرونا!

حمید از دیگر دلال‌های بازار دارو در خیابان ناصر خسرو است. او درباره داروهای موثر در درمان کرونا مدعی شد: برای درمان کرونا داروی بتا-دی‌ان4، هیدروکسی‌سیتیدین پیشنهاد می‌شود.

 در ادامه این ادعاها قرص پیرفنکس را هم پیشنهاد کرد و افزود: واکسن کرونا  وجود ندارد. اگر در فضای مجازی یا هر مکان دیگری تبلیغاتی در زمینه واکسن کرونا مشاهده شد بدانید که دروغی بیش نیست.

این دلال دارو گفت: هیچ فردی از پول بدش نمی‌آید. اغلب افراد مدعی یک داروی تاریخ مصرف گذشته را چندین برابر قیمت به نام واکسن کرونا به مشتریان می‌فروشند.

دلال ناصرخسروهم دیگر نمی‌تواند درباره واکسن کرونا دروغ بگوید!/کلاهبرداری های فراوان برای تزریق واکسن کرونا/ واکسن چند ماه دیگر در ناصر خسرو!!!

علی از دیگر دلالان ناصر خسرو درباره واکسن کرونا در بازار مدعی شد: انواع واکسن یافت می‌شود، اما من ندارم!

او درباره تورهایی که برای تزریق واکسن کرونا و مسافرت به دیگر کشورها تشکیل شده است افزود: نباید گول این تبلیغات را خورد. کشورها برای تولید واکسن  با مشکلات متعدد مواجه هستند در این شرایط به مسافر واکسن تزریق نمی‌شود. این گونه تبلیغات برای اخذ هزینه‌های گزاف و کلاهبرداری است.

به گفته او امکان نشر واکسن کرونا تا چند ماه آینده در بازار ناصر خسرو وجود دارد، اما هم اکنون نمی‌توان در این باره اظهار نظر قطعی کرد.

ناصرخسرو هم دارویی برای مهار کرونا ندارد

گشتی در خیابان ناصر خسرو اظهارت روزهای اخیررییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد را تداعی کرد. البته محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو پیش از این درباره داروهای موجود در ناصر خسرو گفته است «مراجعه به ناصر خسرو نسبت به 10 سال قبل کاهش یافته است. اغلب افراد برای تامین داروهای ترک اعتیاد و سقط جنین به این بازار مراجعه می‌کنند.» این در حالی است که امکان دریافت داروهای کرونا در مراکز درمانی وجود دارد و اغلب داروها هم جزو پوشش سازمان‌های بیمه‌گر  هستند.  نشت داروی کرونای تقلبی و از تاریخ مصرف گذشته در ناصر خسرو بروز کرده که باید شرکت‌های داروسازی بیش از پیش بر روی نظارت‌ها توجه داشته باشند تا بتوان جلوی بروز این گونه اقدامات سوء را در حوزه غذا و دارو گرفت. در فضای مجازی هم به رغم اعلام تخلف باز هم شاهد فروش دارو هستیم. همین امر نیازمند نظارت‌های سفت و سخت از سوی دستگاه‌های متعدد است. همه این اوامر زمانی در حاشیه قرار می گیرد که با گشت چند ساعته در بازار دلالان ناصر خسرو متوجه تجویزهای پزشکی می شویم گویا این افراد خود دوره های تخصصی دیده اند در حالی که مشخص نیست این اطلاعات را چگونه به خورد مردم می دهند بر این اساس نمی دانیم به بازار دلالان ناصر خسرو مراجعه می کنیم یا خیابان پزشکان جعلی!

//انتهای پیام: 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز