پنج هزار و ۷۹۱ نفر از زنان خانه‌دار کرمانشاهی بیمه شدند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۸۱۲۶
پنج هزار و ۷۹۱ نفر از زنان خانه‌دار کرمانشاهی بیمه شدند
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه فقط پنج هزار و ۷۹۱ نفر از زنان خانه‌دار استان بیمه هستند، گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، این تعداد بسیار کم است.

به گزارش برنا؛ زهره رستمی، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این اداره کل با صندوق تامین اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در زمینه بیمه زنان خانه دار افزود: یکی از اهداف این بیمه کمک به تامین معیشت بانوان خانه دار است.

او اضافه کرد: بیمه زنان خانه‌دار فرصتی است برای آن دسته از زنان خانه‌داری که در جایی مشغول به کار نیستند، اما با پرداخت حق بیمه می‌توانند در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.

رستمی، بیمه زنان خانه‌دار را فقط شامل بانوان متاهل ندانست و گفت: دختران مجرد بالای ۱۸ سال هم می توانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند البته شرط سنی ١٨ تا ۵٠ سال است.

به گفته این مقام مسئول،  متقاضیان می‌توانند از طرح بیمه زنان خانه‌دار تأمین اجتماعی از قبیل بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت (قبل و پس از بازنشستگی) استفاده کنند.

رستمی، با اشاره به شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال برای بیمه شدگان گفت: زنان خانه دار می توانند با پرداخت حق بیمه ١٢، ١۴ و یا ١٨ درصد از مزایای آن استفاده کنند.

او تشریح کرد: نوع اول این بیمه با نرخ ۱٢ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی (مستمری بازماندگان) ۲۲۹ هزار تومان در ماه، نوع دوم نرخ ۱٤ درصد که متقاضیان براساس این نرخ حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) تنها با پرداخت ۲۶۷ هزار تومان، نوع سوم بیمه زنان خانه دار ١٨ درصد است که متقاضیان این نوع بیمه از خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) و از کارافتادگی با پرداخت ۳۶۳ هزار تومان در ماه بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه متقاضیان به شعب تامین اجتماعی برای بیمه شدن مراجعه کنند، گفت: زنان خانه داری که بخواهند زیرپوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی قرار بگیرند می توانند ماهیانه ۵۷ هزار تومان به مبالغ یادشده اضافه پرداخت کنند.

قانون بیمه زنان خانه‌دار در سال ٧٨ تصویب شد و در بودجه سال گذشته با اولویت بیمه زنان سرپرست خانوار ٣٠٠ میلیارد تومان برای آن تخصیص داده شد.

 جمعیتی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را زنان خانه دار تشکیل می‌دهند و بیش از ۷۵ درصد از آنها فاقد بیمه مستقل بوده و زیرپوشش بیمه درمانی همسران خود هستند.

همه زنان خانه‌داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، می‌توانند نسبت به ارایه تقاضا و انعقاد قرارداد به بیمه اقدام کنند و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما