واکنش بهزیستی در پی انتشار فیلم کودک‌آزاریِ کودک معلول در قزوین

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۲:۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷۸
واکنش بهزیستی در پی انتشار فیلم کودک‌آزاریِ کودک معلول در قزوین
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پی انتشار فیلم کودک‌آزاریِ کودک معلول در استان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش برنا؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی، مبنی بر آزار و اذیتِ یک کودک معلول با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم که کودک معلول، توسط فردی ناشناس مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و تصاویر دلخراش و متاثر کننده ی آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

او ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده و براساس فیلم منتشر شده، که اذعان دارد که این کودک‌آزاری در شهر تاکستان صورت گرفته است، لذا مراتب بصورت جدی و اورژانسی در دستور کار اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت ولی هیچگونه نشانه ای از اینکه محل وقوع معلول‌آزاری، با مراکز نگهداری توانبخشی بهزیستی شهرستان تاکستان و یا اینکه با مراکز نگهداری بهزیستی با مشخصات داخل تصویر تطبیق داشته باشد تاکنون به دست نیامده است، لذا به همین خاطر، موضوع سریعا به استحضار دادستانی شهرستان تاکستان رسید تا پیگیری‌های لازم در دستور کار حوزه قضایی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: از آنجایی که حمایت از حقوق کودکان و معلولان در قانون به سازمان بهزیستی محول شده است، این سازمان، هیچگونه مماشاتی را در تضییع حقوق این عزیزان بر نمی تابد و به شدت با مسئله معلول‌آزاری و کودک‌آزاری برخوردِ قانونی خواهد کرد و این اقدام ناشایست و غیر انسانی را محکوم می نماید.

وارثی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان اولین متولی و مدافع حقوق کودکان و معلولان،  تمام امکانات و توان خود را در راستای شناسایی عامل و یا عوامل این اتفاق تلاش خواهد نمود و هیچگونه اغماض و مسامحه‌ای را در این خصوص، جایز نمی داند و موضوع با جدیت کامل در دستور کار سازمان و دستگاه قضایی قرار گرفته و در اسرع وقت، قانون، عاملین این امر را به مجازات اعمال خود خواهد رساند.

او اضافه کرد: از شهروندان محترم تقاضا داریم چنانچه از این گونه موارد، مُطلع می باشند سریعاً به اورژانس اجتماعی استان ( با شماره تماسِ ۱۲۳ ) تماس حاصل نموده تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

شایان ذکر است در مورخ ۹۹/۱۰/۲۰ فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد که کودکی، دارای معلولیتِ سندروم داون مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

نظر شما