معصومه ابتکار:

اطلاع‌رسانی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۲:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۸۸۸۷
اطلاع‌رسانی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هیچکس نباید جرایمی همچون خشونت علیه کودکان یا صیغه کودکان بدسرپرست را دست کم بگیرد و باید بلافاصله به دستگاه های مرتبط اطلاع‌رسانی کند، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است.

به گزارش برنا؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد یک کانال تلگرامی صیغه‌یابی و مکالمه ادمین این کانال با یکی از مشتریان برای صیغه دختران زیر ۱۵ سال گفت:‌ این مورد فورا به دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای رسیدگی ارجاع داده شد و موضوع در حال رسیدگی است.

او ادامه داد: همچنین این موضوع را به کانال‌های مختلف ارجاع دادم تا پیگیری‌های لازم انجام شود ضمن اینکه قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و همه سازمان های مرتبط برای رسیدگی به این موضوع ورود کرده اند.

سامانه های ۱۲۳ و ۱۱۰ مرجع اطلاع رسانی در مورد آسیب های اجتماعی است

معاون رییس‌جمهوری در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از تکرار این وضعیت چه اقداماتی باید انجام داد، گفت: از مردم می‌خواهیم هر جا چنین مواردی را مشاهده کردند ‌فورا اطلاع دهند، چون اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگترین حربه در برابر این سوء‌استفاده‌ها است.

او تاکید کرد: هیچکس موضوع را نباید دست کم بگیرد و بداند هر گاه چنین جرایمی و حتی یک خشونت علیه کودک، یک زن، افراد سالمند یا هر انسانی اتفاق بیفتد، حتما اطلاع دهند.

ابتکار با اشاره به سامانه‌های ۱۲۳ و ۱۱۰ اظهار کرد: این سامانه‌ها نسبت به این موضوع سریعا پاسخگو هستند و رسیدگی می‌کنند. رسانه‌ها هم در این موضوع نقش مهمی دارند و باید از آنان بابت احساس مسوولیتی که در برابر چنین اخبار ناگواری دارند، قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز