دانش آموز هندی برنده جایزه ناسا شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۳:۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۸۹۷۳
دانش آموز هندی برنده جایزه ناسا شد
ناسا چندی پیش در یک چالش کدگذاری، مشکلات فنی را به دانش آموزان دبیرستانی ارائه کرده و به دنبال مشارکت آنها در مأموریت های کاوش در اعماق فضا بود.

به گزارش برنا؛ این نخستین باری نیست که مرکز ناسا اقدام به برگزاری چنین چالش هایی برای کمک به پیشبرد مأموریت های فضایی خود کرده است و این بار به سراغ نیروهای جوان مدرسه ای رفته تا بتواند از هوش و استعداد آنها در این راستا بهره بگیرد.

ناسا در نظر دارد تا چند سال آینده دو فضانورد را طی مأموریت فضایی آرتیمیس به کره ماه اعزام کند و در حال حاضر مشغول بررسی جوانب و اکتشاف بیشتر ماه برای موفقیت آمیز کردن این مأموریت است.

«آریان جین» دانش آموز دبیرستانی اهل «گروگرام» هند جزء برندگان چالش توسعه اپلیکیشن ناسا قرار گرفته است. این دانش آموز یکی از برندگان چالش برنامه فضایی آرتیمیس برای توسعه اپلیکیشن مریخ در سال جاری شده است.

او که دانش آموز مدرسه «سان سیتی» است، با همکاری 6 دانش آموز دیگر از آمریکا برنده این طرح شدند. ناسا در این رقابت که نوعی چالش کدگذاری است، به دنبال امکان پذیر کردن مأموریت کشف عمقی فضاست. این گروه 6 نفره با همکاری هم موفق به توسعه اپلیکیشنی شده اند که در آن از موتور بازی پلتفرم ضربدری استفاده شده است.

دانش آموزان با شرکت در این چالش، به موفقیت آمیز بودن مأموریت جدید فضایی آرتیمیس کمک کرده اند که قرار است تا سال 2024 نخستین زن و یک فضانورد مرد را به کره ماه اعزام کنند.

ناسا در چالشی که ترتیب داده بود از شرکت کنندگان مقاطع دبیرستانی دنیا خواسته بود تا اپلیکیشنی طراحی کنند که از طریق آن بتوان قطب جنوب ماه را تجسم کرد. این اپلیکیشن به برنامه ریزی بهتر و دقیق تر مأموریت آرتیمیس در کره ماه و فعالیت های اکتشافی فضانوردان روی سطح ماه کمک خواهد کرد.

نظر شما