کلاهبرداری به بهانه ادامه تحصیل در خارج از کشور

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۴:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۹۰۳۶
کلاهبرداری به بهانه ادامه تحصیل در خارج از کشور
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک زن و مردی که به بهانه ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد و پیام نور خارج از کشور دست به کلاهبرداری از طعمه هایشان می زدند خبر داد و گفت این دو مجرم در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: اواخر مهر امسال یکی از مسئولان  دانشگاه آزاد با مراجعه به اداره پلیس از فعالیت غیرقانونی موسسه ای در خصوص ثبت نام در مقطع دکترای واحد امارات دانشگاه آزاد و پیام نور اعلام شکایت کردند و تیمی از کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران برای بررسی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

او عنوان کرد: کارآگاهان برای بررسی موضوع به صورت نامحسوس به دفتر شرکت مراجعه و مشخص شد افراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور مبالغ میلیونی که از 30 میلیون تومان شروع می شود را به حساب شرکت واریز کرده اند.

 معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز کرد: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مرجع قضائی  دستور بازداشت عاملان این کلاهبرداری صادر و کارآگاهان در ادامه با حضور در موسسه موفق هر دو متهم را  دستگیر کردند و مشخص شد متهم زن همسر یکی از کلاهبرداران حرفه ای است که به خاطر کلاهبرداری تحت پوشش موسسه علمی برای اعزام دانشجویان از کشور در زندان است و این بار همسرش برای ادامه کلاهبرداری خانوادگی شان از مرد جوانی کمک گرفته است.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در پایان گفت: باتوجه به دستگیری متهمان و اعتراف صریح به جرم خودشان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز