رئیس انجمن صنایع دستی قزوین:

۷۵ درصد شاغلین صنایع دستی زنان هستند

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۵:۰۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۹۷۸۷
۷۵ درصد شاغلین صنایع دستی زنان هستند
آیین تجلیل از زنان کارآفرین در حوزه صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش برنا؛ محبوبه منفرد، رئیس انجمن صنایع دستی قزوین در آیین تجلیل از زنان کارآفرین در حوزه صنایع دستی گفت: هنرمند صنایع دستی در ایران از توانمندی های خوبی برخوردار است که می تواند با بهره گیری از این توانمندی ها در عرصه های بین المللی بسیار موفق ظاهر شود. همانگونه که امروز نیز صادرات صنایع دستی به کشورهای مختلف اروپا و جهان نیز از مبدا ایران و استان قزوین نیز رقم می خورد.

او افزود: در دوره فعلی وزارت میراث فرهنگی اتفاقات خوبی رقم خورده است که سبب شده تا امیدها در این عرصه بار دیگر زنده شود که از جمله آن ها می توان به صدور مجوز مشاغل خانگی و ثبت ملی صنایع دستی اشاره کرد. تفکر پیوند صنایع دستی با صنعت و تجارت نیز اتفاق مهمی است که در این دوره مدیریتی در وزارت میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است که می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد.

رئیس انجمن صنایع دستی قزوین خاطرنشان کرد: امروز 75 درصد نیروی انسانی شاغل در عرصه صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهندو عملا چرخ آن به دست بانوان به گردش در می آید و این نیاز احساس می شود تا یک تشکل خصوصی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی شکل گیرد و جامعه صنایع دستی که می تواند منتخب استان ها باشد را پدید آورد.

منفرد ادامه داد: این عرصه می تواند یک عرصه ای برای زنان مدیر در عرصه صنایع دستی باشد تا با شکل دهی یک کارگروه، برندسازی، تجاری سازی و بسته بندی صنایع دستی شاخص کشور سامان پیدا کند. آن دسته از مراکز تولید صنایع دستی نیز که با مشکل منابع مالی رو به رو هستند نیز می توانند از این طریق به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده و تسهیلاتی دریافت کنند.

او افزود: امروز کشور روسیه به عنوان یکی از مقاصد صادرات صنایع دستی استان قزوین است که از ماه آینده نیز صادرات به این کشور تحقق می یابد.  در راستای توسعه این عرصه ضرورت دارد تا به سمت فضای مجازی و برنامه های کاربردی این عرصه نیز حرکت کنیم تا بتوانیم در عرصه دیجیتال نیز مشتریان بین المللی خود را شناسایی کنیم.

رئیس انجمن صنایع دستی قزوین در پایان گفت: امروز با هم افزایی می توان بسیاری از وسایل کاربردی شهروندان سایر کشورها را نیز از طریق تولیدات صنایع دستی ایران تامین کرد. کشورهای هند، پاکستان و عمان در این عرصه بسیار فعال شده اند و ضرورت دارد تا با عالیت بیشتر به این سمت سوق پیدا کنیم تا بازارهای جهانی ایران در اختیار سایر کشورهای فعال در این عرصه قرار نگیرد. امروز ضرورت دارد تا صنایع دستی خود را با سلیقه کشورهای مقصد تطابق داده تا بازارها حفظ شوند. باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود تا این موارد در کارگروه به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و محصول نهایی بتواند مورد رضایت مصرف کنندگان جهانی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز