حدود ۳۰ درصد جراحت دیدگان نزاع در مازندران زنان هستند

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۴۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۰۰۵۶
حدود ۳۰ درصد جراحت دیدگان نزاع در مازندران زنان هستند
پزشکی قانونی مازندران آمار مراجعه کنندگان به این نهاد قضایی را طی ۹ ماهه امسال اعلام کرد که نشان می دهد حدود ۳۰ درصد از آنان زنان هستند.

به گزارش برنا؛ پزشکی قانونی مازندران  امسال در مجموع ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر مراجعه کننده داشت که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰ نفر زن بودند.

اگر چه طبق گزارش پزشکی قانونی که امروز چهارشنبه منتشر شد کمتر از یک سوم از مراجعه کنندگان برای معاینات ناشی از زد و خورد زنان هستند ، ولی برای استانی که نگهداری حرمت زنان دارای پیشینه تاریخی ، فرهنگی و مذهبی طولانی است ، این رقم شگفتی آور است.

مازندران برابر نتایج سرشماری رسمی حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر زن هستند.

آمار پزشکی قانونی مازندران  نشان می دهد که  آمار مراجعه کنندگان برای معاینات پس از نزاع و درگیری طی ۹ ماهه امسال چهار درصد کمتر از سال پیش بوده است است.

بنابر این گزارش ساروی‌ها با سه هزارو ۷۶۹ نفر مراجعه کننده در صدر جدول قرار داشتند و پس از آن هم شهروندان بابل با ۲ هزار و ۴۲ مورد و آملی ها نیز با یکهزار و ۶۷۴ مورد در رتبه بعدی قرار داشتند. البته این هر سه از شهرستان های بزرگ مازندران هستند.

ساری مرکز استان مازندران با حدود ۵۰۵ هزار نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۹۵ دومین شهرستان بزرگ استان محسوب می شود. بابل با ۵۳۱ هزار نفر بزرگ ترین شهرستان مازندران است و جمعیت شهرستان آمل نیز اندکی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است.

کمترین آمار مراجعه به پزشکی قانونی برای اخذ گواهی طول مدت درمان هم در این مدت مربوط به شهرستان عباس آباد با ۲۵۵ نفر بوده است. این شهرستان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران واقع است.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد و کمترین جمعیت هم مربوط به شهرستان سیمرغ با ۱۹ هزار نفر است.

تابستان ، پرنزاع‌ترین فصل  

گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که به لحاظ زمانی  نیز بیشترین درگیری ها در فصل تابستان به ترتیب در  تیر ماه با ۲هزارو ۳۹۲  مورد ، شهریور با ۲هزارو ۳۷۷ مورد  و مرداد با ۲هزارو ۲۲۵ مورد و کمترین میزان مراجعه هم مربوط به فروردین با یکهزارو ۱۵۱ مورد بوده است.

طبق قانون افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند و در این مجموعه پزشکی هم بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی طول درمان صادر می شود.

کارشناسان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه عنوان می کنند  و یکی از راه حل های کاهش نزاع را آموزش مهارت های زندگی  با رویکرد گفت و گو می دانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز