شیوع ویروس هپاتیت A در یک روستا

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۲۱:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۳۶۳۰
شیوع ویروس هپاتیت A در یک روستا
فرماندار باغملک از شیوع بیماری هپاتیت A در روستای لالب از توابع این شهرستان خبر داد .

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محمد نجاتی پور اظهار داشت: ویروس هپاتیت A از ابتدای دی ماه در روستای لالب دهستان منگشت بخش مرکزی شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۱۷ نفر از اهالی به این بیماری مبتلا شده اند .

او افزود: منابع آب شرب روستا دارای کلر مناسب بود و اکنون کلرسنجی به صورت منظم و پیوسته انجام می شود.

این مقام اجرایی بیان کرد: دهیار روستا به صورت تمام وقت در محل حاضر است و از ابتدای آگاهی از شیوع این بیماری، لایروبی جداول و گندزدایی معابر با آهک را به صورت منظم در دستور کار قرار داد و با افزایش شیفت پاکبانان، کار نظافت روستا هر روز انجام می شود.

فرماندار باغملک تصریح کرد: مدارس روستا در تمام مقاطع تحصیلی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند و آموزش فردی و خانه به خانه اهالی به صورت چهره به چهره در حال انجام است.

نجاتی پور گفت: چند نفر از مبتلایان در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک بستری  شده اند و مراحل درمان خود را طی می کنند.

همچنین سرپرست مرکز بهداشت شهرستان باغملک با اشاره به منشا گسترش ویروس اظهار داشت: بررسی های ما نشان داد با حضور ۲ فرد مبتلا از استان های مجاور در روستای لالب از تاریخ ۲۸ آذرماه امسال، تعدادی از خانواده ها و مردم این روستا به این بیماری مبتلا شدند.

 محمد افکارده افزود: منبع آب شرب این روستا که به صورت مشترک با روستای بختکان استفاده می شود دارای سطح کلر مناسب است و هیچ مورد ابتلای به این بیماری در روستاهای مجاور شناسایی نشد.

افکارده توضیح داد: کار اصلی شبکه بهداشت، آموزش، بیماریابی و درمان مبتلایان است که در همین خصوص اقدامات لازم انجام شد و تعدادی از مبتلایان بستری و درمان شدند و افرادی که علایم حادی نداشتند تحت نظارت بهورز روستا قرار گرفتند.

این مقام شبکه بهداشت باغملک مهمترین عامل در جلوگیری از انتشار هپاتیت A را رعایت بهداشت فردی دانست و تصریح کرد: این بیماری از مواد غذایی آلوده یا آب یا تماس نزدیک با یک فرد یا جسمی که آلوده شده است انتقال می یابد و موارد خفیف آن به درمان نیاز ندارند. اکثر افراد آلوده به طور کامل بدون آسیب دائمی کبد بهبود می یابند.

روستای لالب در دهستان منگشت بخش مرکزی باغملک ۱۶۰۰ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۶۰ نفر دانش آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه اول هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز