وزیر آموزش و پرورش:

گزارشی از ابتلا به کرونا در مدارس تاکنون نداشته ایم/ اولویت ما آموزش‌ دانش آموزان است/ درخواست صدور مجوز استخدامی جدید در آموزش و پرورش

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۰:۵۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۹
گزارشی از ابتلا به کرونا در مدارس تاکنون نداشته ایم/ اولویت ما آموزش‌ دانش آموزان است/ درخواست صدور مجوز استخدامی جدید در آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش درباره میزان استقبال خانواده از روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس گفت: هنوز زود است که درباره این تصمیم داوری کنیم. در پایان این هفته یک گزرشی از مجموعه استان ها و شهرستان ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه بوده است. تا اکنون که گزارشی از ابتلا به کرونا نداشته ایم.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در هجدهمین نشست گفت وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد بزرگ است و فصل مشترک زیادی با جامعه، دستگاه ها و نهادهای مختلف دارد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از همین مجموعه ها است که فصل مشترک زیادی با آن داریم.

او افزود: از یک سو فرهنگیان یکی از جامعه ایثارگران هستند چه در دوران دفاع مقدس و چه سال های پس از آن همواره در توسعه و ترویج  فرهنگ ایثار و پایبندی به این فرهنگ پیشگام بوده است. بیش از ۴۰ هزار شهید فرهنگی نشانه ای است از آنکه این نهاد به این فرهنگ تعلق دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه تربیت ایثارگران و مدارس شاهد یکی از موضوعات مشترک میان ما و بنیاد شهید است گفت: در این باره در جلسه امروز صحبت شد و بر بهبود وضعیت این مدارس و تقویت کیفی آنها نیز تاکید شد. همچنین درباره املاک و مدارس نیز گفت وگوی خوبی انجام شد و روی چارچوب تفاهم کردیم و در اجرا هم کارگروهی کار را پیش خواهد برد و تصور نمی کنم مشکل حادی در این زمینه وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان استقبال خانواده از روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس و نحوه نظارت ها گفت: هنوز زود است که درباره این تصمیم داوری کنیم. در پایان این هفته یک گزرشی از مجموعه استان ها و شهرستان ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه بوده است. حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد. البته خبرهای پراکنده ای از کشور داریم و فعالیت های آموزشی در  جریان است و برخی خانواده ها تمایل داشتند فرزندشان آموزش حضوری ببیند اما آمارگیری کلی را پایان هفته انجام می دهیم.

او ادامه داد: تا کنون که گزارشی از ابتلا به کرونا نداشته ایم و اعلام نظر در این باره هم هنوز زود است. دستورالعملی را وزارت بهداشت ابلاغ کرده و ما موظف به اجرای دقیق آن هستیم و به مدیران مدارس تاکید کردیم مراقبت لازم را انجام دهند. از خانواده ها هم درخواست کردم خودشان هم به مدرسه سر بزنند و مطمئن شوند برنامه مراقبت های ما چگونه است.

درخواست صدور مجوز استخدامی جدید در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان حق التدریسی و نهضتی گفت: مشمولان قانون که اکنون کاملا روشن شده و مشخص است که در تمام استان ها چه کسانی مشمول می شوند. در قانون آمده همه ساله و تا پایان برنامه ششم توسعه به میزان ردیف و بودجه ای که اختصاص می یابد، باید جذب صورت بگیرد.

او افزود: ردیف اختصاص یافته برای امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که به ترتیب از بالاترین امتیاز جذب شده اند. برای مابقی هم از سازمان اداری استخدامی خواسته ایم مجددا ردیف اختصاص بدهند. پیگیری خواهیم کرد و طبق قانون باید تا پایان سال به استخدام در بیایند و به این ترتیب پرونده این مصوبه بسته خواهد شد.

توضیحات حاجی میرزایی درباره اصابت صاعقه به کانکس و سوختگی سه معلم

حاجی میرزایی درباره حادثه ناشی از صاعقه و رعد و برق و اصابت آن به یک کانکس در کنگرستان که منجر به سوختگی ۳ معلم شده بود گفت: این یک حادثه بود و ممکن است در هرزمانی و در هرنقطه از کشور چنین حادثه ای اتفاق بیفتد. ما اولویت اولمان این است که همه دانش آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر یا کانکس و واحد استیجاری است. در درجه اول باید اطمینان یابیم هیچ دانش آموزی از آموختن محروم نخواهد شد؛ در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم.

او افزود: متناسب با اعتباراتی که داریم و در مقایسه با گذشته چهار برابر شده است و دولت اعتبارات خوبی را به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده؛ تلاش می کنیم فضاهای آموزشی را  بهبود دهیم. سال گذشته و امسال تمام مدارس خشت و گلی را جمع آوری کردیم و مدارس کانکسی و سنگی کاهش یافته و به تدریج متناسب با اولویت ها پیش می رویم. همچنان ۲۲ درصد از فضاهای آموزشی نیازمند توجه ویژه است و یا باید روی مقاوم سازی آنها کار شود یا روی بازسازی مجدد که جزو اولویت های ماست.

نظر شما