احتمال سقوط بهمن در برخی نقاط کشور

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۶۸۶۱
احتمال سقوط بهمن در برخی نقاط کشور
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش برنا؛ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت است.

او ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی روز سه‌شنبه از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، ادامه داد: طی این روز مناطقی واقع در شمال غرب، غرب و به تدریج دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطقی از استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی اظهار کرد: طی این مدت وزش باد گرم جنوبی را در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل داریم که این شرایط سبب ذوب برف و احتمال وقوع بهمن می‌شود.

او با بیان اینکه آب‌های خلیج فارس از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و غبار محلی دارد و فردا هم شرایط جوی این شهر به همین ترتیب خواهد بود؛ حداکثر دمای امروز پایتخت به ۱۹ درجه می‌رسد و حداقل دما در مهر آباد ۸ درجه بالای صفر است.

نظر شما