برنا گزارش می دهد؛

ماجرای شوینده های تقلبی در تهران چیست؟/ فرمول های جدید وارد بازار شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۵:۵۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۷۰۱۶
متخلفین در این روزهای کرونایی با اختراع فرمول های جدید اقدام به تولید شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده جدید می کنند.

به گزارش برنا؛ بر اساس گزارشات به دست آمده، متأسفانه موارد متعددی از فرآورده‌های ضد عفونی کننده تقلبی در بازار توزیع شده است. به دلیل مشکل بودن تشخیص فرآورده ‌های تقلبی از سالم، ضروری است فرآورده‌های ضد عفونی کننده از مراجع رسمی و قانونی، مانند داروخانه‌ ها و فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای معتبر تهیه شود. به دنبال کمیاب شدن محلول ‌ها و ژل های ضد عفونی کننده در بازار کشور، شاهد افزایش ظرفیت خطوط تولید این محصولات بودیم اما در این میان به علت تعدد محصولات به نظر می‌ رسد نمی‌توان محصولات غیر استاندارد و تقلبی را به راحتی از محصولات استاندارد تشخیص داد.

فرمول جدید متخلفین برای تولید شوینده

سرهنگ منصور حمیدوند، سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: یک باند در روزهای اخیر در تهران شناسایی و منهدم شد که اقدام به تولید شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده تقلبی می کرد. این باند با یک فرمول خاص اقدام به این کار می کردند تا دیگران به آن ها مشکوک نشوند.

او افزود: این افراد نمک را با کربنات سدیم مخلوط کرده و به آن اضافه می کردند و در قالب مواد شوینده و ضدعفونی کننده به فروش می رساندند. از این باند نزدیک به 10 تن از این مواد شوینده تقلبی کشف شد که با سواستفاده از اعتماد مردم آن ها را با قیمتی کم تر عرضه می کردند.

سرهنگ حمیدوند اضافه کرد: این افراد حتی با دستگاه مخصوص اقدام به نصب برچسب کرده و آن ها را در پوشش هایی قرار می دهند که شبیه به مواد استاندارد ضدعفونی کننده می شود. این افراد با استفاده از این ترفند به گونه ای رفتار می کردند تا شهروندان به آن ها مشکوک نشوند.

لوازم بهداشتی را از دستفروشان خریداری نکنید

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که دستگاه های نظارتی در حوزه بهداشت بیش تر بر مراکز توزیع کننده نظارت داشته باشند و طبیعتا از مردم نیز درخواست داریم که این محصولات حساس که ارتباط مستقیم با سلامت آن ها دارد را از مراکز مطمئن و معتبر خریداری کنند.

سرهنگ حمیدوند افزود: مراکز معتبر با نظارتی که از آن ها صورت می گیرد صرفا از مراکز رسمی شوینده های خود را تهیه می کنند. نباید این مواد حساس را از دستفروشان و فروشگاه های غیرمرتبط خریداری کرد. 

کشف یک محموله دیگر در مرکز تهران

اما این کشفیات صرفا معطوف به این منطقه از تهران نبود و سرکلانتری سوم نیز در عملیاتی مجزا محموله ای از این مواد ضدعفونی کننده را کشف کرد که تقلبی بوده اما در راستای سودجویی برند محصولات معتبر روی آن ها چسبیده شده بود.

وزارت بهداشت نظارت های خود را بیشتر کند

در واکنش به این کشفیات، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: وزارت بهداشت باید در این عرصه ورود کند و باید پیگیر این موضوع شود. مردم باید توجه داشته باشند که برای اندکی قیمت پایین تر سلامت خود را به خطر نیندازند. این محصولات با سلامت پوست و بدن ما در ارتباط است و باید حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشیم. نظارت بر این حوزه بر عهده وزارت بهداشت است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز