وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول ۲۰۳۰ جایگاهی در نظام آموزشی کشور ندارد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۱:۳۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۸۱۸۴
سند تحول ۲۰۳۰ جایگاهی در نظام آموزشی کشور ندارد
حاجی میرزایی گفت: اینکه تاکید داریم سند ۲۰۳۰در جایگاهی ندارد چون ما به دنبال تربیت قرآنی هستیم.

به گزارش برنا؛ پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور  صبح امروز ۲۸ بهمن برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: امید است از برکات این ماه بهره مند شویم. بنده به حضور در جمع مروجان قرآنی افتخار میکنم.

او افزود: پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن از اهمیت برخوردار است. هدف آموزش وپرورش هم پرورش افراد است. قران آمده تا ما را در مسیر تعلیم و تربیت هدایت کند. انسان می تواند تغییر کرده و تحت آموزش قراربگیرد.

حاجی میرزایی افزود: قابلیت یادگیری بسیار ارزشمند است.انسان مورد عنایت خداوند است. انسان جانشین خدا بر روی زمین است. خلقت بر مدار انسان شکل می گیرد و تمام هستی در اختیار انسان است.

او افزود: انسان با تمامی ویژگی ها با آموختن روحش جلا پیدا می کند. در حقیقت می دانیم که کیفیت جوامع با یکدیگر متفاوت است. آموزش به سه قابلیت ممتاز متکی است. این است که انسان می‌تواند بی اندیشند، ببیند و بشنود. ابداعات،اختراعات،فن آوری و ...از این قابلیت ها بروز کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به تعبیر قرآن جهنم حاصل خوب نشنیدن، عدم توجه به مشاهده و تعقل است. آموزش و پروش به چگونگی دیدن، شنیدن و تعلقشان است. کیفیت دیدن و شنیدن و تعلق وجهه تمایز افراد با یکدیگر است.

او تصریح کرد: بر اساس تعبیر قرآن بشارت باد بر افرادی که به شکل مناسب می بینند و می شنوند. خداوند در قرآن به کررات انسان را دعوت به تعلق کرده است. این مسایل رمز تعلیم و تربیت بر اساس قرآن را نشان می‌دهد. قرآن خواستار افرادی شریف،عزیز و مستقل است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اینکه تاکید داریم سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی جایگاهی ندارد چون ما به دنبال تربیت قرآنی هستیم. این پیوند ما با قرآن کریم است.

حاجی میرزایی گفت: بنای قرآن بر اساس تعلیم و تربیت است. بنابراین سند تحول بر اساس تربیت اسلامی و قرآنی است. امید است بتوان تربیت قرآنی برای دانش آموزان لحاظ کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما