موافقت کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۹۰۳۶
موافقت کمیسیون ماده پنج با کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی
جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی در منطقه 22 موافقت شد.

به گزارش برنا؛ علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج دراین‌باره گفت: طرح توسعه پردیس دانش و سلامت بیمارستان شریعتی به مساحت 27 هکتار در منتهی‌الیه غربی منطقه 22 واقع شده است که دارای مصوبه سال 95 کمیسیون ماده پنج هست.

او افزود: در بیستمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری بررسی این طرح در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی مبسوط با کلیات طرح موافقت شد.

اشراقی در خصوص جزئیات این طرح گفت: قرار شد در محدوده میانی طرح، تعدیل بارگذاری داشته باشیم و با الحاق محدوده شرقی دسترسی مناسب به این پردیس ایجاد شود؛ همچنین محدوده غربی طرح برای ساخت بوستان سلامت اختصاص یابد و با ارائه طرح جامع یکپارچه بیمارستان، مراتب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج افزود: همچنین در این جلسه با احداث یک مجموعه مسکونی واقع در منطقه یک نیز موافقت شد.

او در خصوص این مجموعه مسکونی گفت: زمین پروژه از تجمیع سه قطعه به مساحت سیزده هزار مترمربع در محدوده قیطریه منطقه یک تشکیل می‌شود که در سال 1390 به‌منظور استفاده مجتمع تجاری، تفریحی و سینمایی مجوز ساخت گرفته است.

اشراقی بیان کرد: ازآنجاکه زمین این پروژه در بافت غالب مسکونی واقع ‌شده است لازم به تهیه گـــزارش امکان‌سنجی بود که پس از مطالعات شهرسازی، معماری، اجتماعی و عارضه‌سنجی ترافیــکی این گـــزارش ارائه و پس از طرح موضوع در کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج، اصلاحات لازم صورت پذیرفت.

او افزود: با عنایت به زیر پهنه مسکونی ملک مذکور، بنا شد با تغییر نوع استفاده، احداث مجموعه مسکونی در 4 بلوک 11 طبقه به‌شرط تخصیص حداقل 10 درصد در هر طبقه به بالکن‌های سبز صورت پذیرد. همچنین رعایت دسترسی‌ها و اصلاحات هندسی مطابق نظر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده و متوسط مساحت واحدهای مسکونی200 مترمربع در نظر گرفته شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تأکید کرد: قرار شد در این پروژه تأمین خدمات هفت‌گانه (آموزشی، ورزشی، درمانی و ....) نیز لحاظ گردد.

نظر شما