سرنوشت نامعلوم خانه دایی جان ناپلئون

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۴:۵۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۹۳۲۲
سرنوشت نامعلوم خانه دایی جان ناپلئون
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مراحل پایانی بازسازی خانه موسوم به دایی جان ناپلئون هستیم. هنوز برای نوع کاربری این خانه که موزه یا خانه تهران باشد تصمیم گیری نهایی نشده است.

به گزارش برنا؛ از سال‌های گذشته قرار بر بهره‌برداری  خانه دایی جان ناپلئون بود اما با وجود برگزاری جلسات متعدد در این باره سرنوشت این خانه نامعلوم است. در خرداد سال جاری زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت تکمیل و بازگشایی خانه اتحادیه واقع در منطقه ۱۲ شهرداری تهران گفت: اقدام خوبی در مجموعه خانه اتحادیه از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شده است، اما باید به این نکته تاکید کرد که هر چه سریع‌تر مجموعه خانه اتحادیه باید برای استفاده عمومی تکمیل و افتتاح شود.

نوع کاربری خانه دایی جان ناپلئون مشخص نیست

حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت  خانه دایی جان ناپلئون به خبرنگار برنا گفت: در مراحل پایانی بازسازی این خانه هستیم. هنوز برای نوع کاربری این خانه که  موزه یا خانه تهران باشد تصمیم گیری نهایی نشده است.

او افزود: تعمیرات این باغ رو به تکمیل است و طبیعتا به زودی باید  برای آن تعیین تکلیف شود.

 خلیل آبادی درباره نظرات شورا برای تغییر کاربری این باغ تصریح کرد: هنوز تصمیم‌گیری برای نوع کاربری آن انجام نشده است. هرچند می‌تواند چندین کاربری متفاوت هم داشته باشد. این مکان می‌توان موزه، خانه تهران، اقامتگاه و ... باشد.

 خلیل آبادی تصریح کرد: کرونا مراکز گردشگری را با بحران مواجه کرده است. این تصمیم‌گیری‌ها به تاخیر افتاده است. امیدواریم تصمیم قطعی برای نوع کاربری آن خانه گرفته شود.

به گفته او خانه دایی جان ناپلئون با پروژه‌های تهران 1400 افتتاح می‌شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما