آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی زنان باردار

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۰:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۹۶۷۸
آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی زنان باردار
شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بایون تک» از آغاز آزمایش واکسن کرونای خود بر زنان باردار در برخی از کشورها خبر دادند.

به گزارش برنا؛ این شرکت های داروسازی از آغاز یک مطالعه بین المللی با حضور چهار هزار داوطلب خبر داده اند که برای ارزیابی ایمنی و اثر بخشی واکسن کووید-۱۹ خود بر زنان باردار سالم انجام می شود.

در این مطالعه جدید، زنان باردار ۱۸ ساله و بزرگتر در آمریکا، کانادا ، آرژانتین ، برزیل ، شیلی ، موزامبیک ، آفریقای جنوبی ، انگلیس و اسپانیا تحت آزمایش قرار می گیرند. این زنان در  هفته های ۲۴ تا ۳۴ بارداری این واکسن  را دریافت می کنند؛ دو دوز این واکسن با فاصله زمانی ۲۱ روز به این زنان تزریق می شود.

زنان باردار در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به موارد شدید کووید-۱۹ هستند و بسیاری از مقامات بهداشتی به زنانی که مشاغل پرخطری دارند توصیه کرده اند که واکسن کرونا را حتی بدون اثبات اینکه برای آنها بی خطر است، بزنند.

در آمریکا نهادهای ناظر بر ساخت دارو و واکسن از این شرکت های داروسازی خواسته اند تا قبل از تزریق این واکسن به زنان باردار با آزمایش آن بر حیوانات باردار نسبت به بی خطری آن برای جنین مطمئن شود. این شرکت های داروسازی اعلام کردند که این مطالعات هیچ خطر جدیدی را نشان نداده اند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید- ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز