هشدار در خصوص کلاهبرداری از بازنشستگان و مستمری بگیران

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۰۱۰۴
هشدار در خصوص کلاهبرداری از بازنشستگان و مستمری بگیران
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: هیچ تماسی و مراجعه‌ای از سوی کانون‌های بازنشستگی و شعب این سازمان در خصوص ارائه کارت هوشمند سلامت، بیمه تکمیلی، کارت طلایی و امثال آن‌ها به بازنشستگان و بیمه شدگان انجام نمی‌شود و در صورت مواجه با این پدیده بازنشستگان عزیز بدانند قطعا کلاهبرداری است.

به گزارش برنا؛ علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: اخیرا برخی شرکتهای سودجو با بازنشستگان تماس می‌گیرند و به آن‌ها می‌گویند مبالغی باید برای ما واریز کنید تا در قبال آن کارت هوشمند سلامت به شما تحویل دهیم یا تخفیفات استفاده مراکز درمانی برای شما قائل شویم و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر درخواست آن‌ها را قبول نکنند حقوق مستمری آن‌ها قطع می‌شود یا نمی‌توانید از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده کنید.

او با بیان اینکه این شرکت‌ها به هیچ وجه مورد تایید سازمان تامین اجتماعی نیستند و بازنشستگان فریب سوء استفاده کنندگان را نخورند، افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز به این تماس‌ها اعتماد نکنند و با ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات سازمان تامین اجتماعی تماس بگیرند و این موضوع را گزارش دهند تا مسئولان به آن رسیدگی کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد: از اول اسفند دفترچه جدید چاپ نمی‌شود و دفترچه‌های قدیمی هنوز معتبر است اگر در این مورد نیز تماس گرفتند آگاه باشید شیادی است. در صورتی که دفترچه بازنشستگان دیگر برگ نداشته باشد با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و نیاز به هیچ کارت دیگری نیست.

بیات گفت: بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم اخبار سازمان تامین اجتماعی را فقط از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www. tamin. ir، مرکز ارتباطات مردمی این سازمان با شماره تماس ۱۴۲۰ و یا نشریات سازمانی، رسانه‌ها و نشریات کثیرالانتشار پیگیری کنند.

نظر شما