اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۹:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۱۰۵۱
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری خبر داد:

کرونا مثبت‌ها قادر به خریداری و رزرو بلیت تورها نخواهند بود/ برنامه ریزی تورها برای تعطیلات نوروز را خواستاریم/ مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامتشان را مشخص کنند

سید محمد خلدی نسب با اشاره به آخرین پیش بینی های انجام شده برای سفر نوروزی گفت: بنا شده تا افراد قبل از سفر تست پی سی آر و آزمایشات عدم ابتلا به کرونا را داشته باشند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

مدیرکل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:

زلزله زدگان به علت ترس از کرونا به کمپ اسکان موقت نمی آیند/ شلوغی جمعیت امدادرسانی را کند کرده است/عمده ساختمان های سی سخت دچار خسارت زیاد شده اند/ اسکان اضطراری 2361 خانوار

امان الله جهان بین گفت: زلزله زدگان به علت ترس از کرونا به کمپ اسکان موقت نمی آیند و از این محوطه ها کم تر استفاده می کنند. توزیع چادر و اقلام مورد نیاز بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و به تمامی زلزله زدگان داده شد در همین راستا آن دسته از خانواده ها که درخواست کردند، چادر در کنار منازل آن ها برپا شد.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشى و آموزش و عشایر کشور:

توجه به زبان معیار به معنای بی اعتنایی به زبان مادری نیست/ زبان مادری مورد حمایت است

محمدرضا سیفی تصریح کرد: تنوع قومیتی در کشور فراوان است و از زبان مادری حمایت می‌کنیم. باید دانش آموزان بر اساس ویژگی های بومی، محلی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد. باز تاکید می‌کنم که زبان مادری مورد تاکید و مورد حمایت قرار گرفته دارد.

آخرین وضعیت مرز دوغارون پس از انفجار هفته گذشته

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نقش موثر مرزبانان در تسهیل خدمات رسانی نیروهای امدادی در آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان، گفت: تردد در پایانه مرزی دوغارون به لحاظ امنیتی و روال کاری مساعد است.

آنفلوآنزای فوق حاد به خراسان رضوی رسید؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از وضعیت پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش استان خبر داد و گفت : تاکنون مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در حیات وحش استان گزارش نشده است.

لحظه آتش گرفتن موتور هواپیما+ فیلم

فیلم لحظه آتش گرفتن موتور هواپیما در آمریکا که توسط یک مسافر ثبت شد.

توضیح ابتکار درمورد اعطای اذن خروج زنان از کشور

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی درباره خروج زنان از کشور نوشت: طبق ماده ۵۷ لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت»، در صورت خودداری غیر موجه شوهر در اعطای اذن خروج همسر، با رسیدگی خارج از نوبت در دادگاه، اذن خروج از کشور اعطا می‌شود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

پرداخت عیدی بازنشستگان جامانده تا ۲ روز آینده

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عیدی امسال آن دسته از بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری که تا کنون واریز نشده، تا ۲ روز آینده پرداخت می‌شود.

استاندار تهران:

شمار بستری بیماران کرونایی در تهران رو به افزایش است

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی کرونا افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر با همین روند پیش برویم، طی یک الی دو هفته آینده، روند بیماران بستری در تهران افزایش خواهد داشت.

احتمال لغزندگی برخی از جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با توجه به تداوم بارندگی‌ها و احتمال لغزندگی جاده‌ها به هموطنان هشدار داد با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.

معاون اول دادستان تهران:

دادستانی تهران پیگیر پر و پا قرص رفع آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار تهران

دادستانی تهران به دنبال برخورد قهری نیست و معتقد است آسیب ها باید در یک فضای مسالمت آمیر مرتفع شود.

محسن هاشمی با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن شورا:

عملکرد مدیریت شهری در این دوره حاکی از کاهش هزینه‌های شهر است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع لایحه بودجه سال 1400 در مقایسه با لایحه بودجه سال 1396، حدود نود درصد ظرف 4 سال، افزایش دارد در حالیکه آمار تورم رسمی کشور بالاتر از 300 درصد و قدرت برابری ارز نیز در این دوره در برابر پول ملی، بیش از 700 درصد افزایش داشته است، نشان از کاهش هزینه های اداره شهر دارد

پژوهشگر تاریخ تهران تشریح کرد:

ماجرای جابه جایی سنگ قبرها در گورستان ابن بابویه

حمیدرضا حسینی گفت: بر اساس تصاویر منتشر شده از قبرستان ابن بابویه با بولدوزر از قبرها خاکبرداری کردند. همچنین تجهیزات سنگین مکانیزه در محل بکاربرده شد و سنگ‌ قبرها هم جابه‌جا شد ه است!

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی:

برخی توصیه های اشتباه کرونایی منجر به چاقی می شود/ احتمال ابتلای افراد چاق به نوع شدید کرونا بیشتر است/ هیچ دارویی منجر به لاغر شدن نمی شود

محمد هاشمی گفت: باید توجه داشت که در میان افراد بستری شده در بیمارستان ها به علت مبتلا شدن به کرونا، مرگ و میر میان افرادی بیشتر است که یا چاق هستند و یا بیماری زمینه ای همچون دیابت دارند. افرادی که چاق هستند احتمال ابتلای آن ها به نوع شدید کرونا بیشتر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

امسال ۳۰آزمایشگاه مجازی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برخط شدند/ پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه در سال آینده/راه اندازی اولین مرکز نو آموزی مد و لباس تا پایان سال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت :تا پایان سال اولین مرکز نو آموزی مد و لباس در دانشکده شریعتی دانشگاه تهران راه اندازی می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

شناسایی ۷۹۳۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ ۳۶۸۹ بیمار در مراقبت های ویژه بستری هستند

سیما سادات لاری از شناسایی ۷۹۳۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

متخصص عفونی مطرح کرد:

ضرورت استفاده همزمان ۲ ماسک در دوران جهش ویروس کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در شرایط کنونی که ویروس کرنا جهش یافته استفاده همزمان از ۲ ماسک شامل یک ماسک معمولی جراحی در زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی آن برای پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است.

نظر شما