رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

کشف ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره موادمحترقه غیرمجاز/ ترافیک تهران ۳۰ درصد افزایش یافته است/ دستگیری ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۴۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۱۹۸۳
کشف ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره موادمحترقه غیرمجاز/ ترافیک تهران ۳۰ درصد افزایش یافته است/ دستگیری ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش
سردار حسین رحیمی در جریان طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ و طرح صاعقه پلیس پیشگیری پایتخت گفت: برای برخورد با متهمین 129 حکم قضایی در روزهای اخیر اخذ شد که 40 فقره مربوط به مزاحمت نوامیس بود. 6 پرونده در رابطه با سلاح جنگی بود و 23 حکم قضایی نیز در رابطه با مشروبات الکلی به اجرا درآمد. یک میلیون و دویست هزار بسته مواد محترقه غیرمجاز نیز در این طرح کشف شد.

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در جریان برگزاری طرح اقتدار و صاعقه پلیس پایتخت گفت: برخورد با اراذل و اوباش و آلوده کنندگان محیط های عمومی و باشگاه های ورزشی در روزهای اخیر انجام شد که در این بین با توزیع کنندگان موادمحترقه و مزاحمین نوامیس نیز انجام شد.

او افزود: رویکرد اصلی ما در این طرح برخورد با سارقین و زورگیران بوده است و طرح های ما تا شب عید نوروز ادامه دارد. از خانواده ها درخواست داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به توصیه های وزارت بهداشت توجه کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که شهروندان به راحتی به امور نوروز و خریدهای خود برسند. در این میان ترافیک عصرگاهی ما 30 درصد افزایش یافته است ولی تسهیل تردد نیز در دستور کار است این سبب نمی شود تا از وظایف دیگر خود غافل شویم.

سردار رحیمی ادامه داد: برای برخورد با متهمین 129 حکم قضایی در روزهای اخیر اخذ شد که 40 فقره مربوط به مزاحمت نوامیس بود. 6 پرونده در رابطه با سلاح جنگی بود و 23 حکم قضایی نیز در رابطه با مشروبات الکلی به اجرا درآمد. یک میلیون و دویست هزار بسته مواد محترقه غیرمجاز نیز در این طرح کشف شد.

او تصریح کرد: 219 نفر از اراذل و اوباش نیز در این طرح دستگیر شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: طرح برخورد با فروشندگان غیرمجاز موادمحترقه آغاز شده است و تا پایان سال نیز ادامه دارد. 6 محل دپو موادمحترقه نیز در این مدت پلمب شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این که 120 محله تهران مورد رصد قرار گرفت و اراذل و اوباش از این محلات جمع آوری شدند، خاطرنشان کرد: 59 نفر از اراذل و اوباش سطح دار و شناخته شده و 103 نفر از مزاحمین نوامیس نیز در این طرح دستگیر شدند. 21 نفر در ارتباط با مراکز فساد و قمارخانه هم دستگیر شده اند.

او افزود: در این طرح 31 سلاح جنگی و شکاری و مقادیر زیادی مهمات و اسلحه سرد نیز کشف شده است.  71 واحد صنفی و سفره خانه و باشگاه بدنسازی که محل تجمع اراذل و اوباش بودند نیز پلمب شدند. حضور اراذل و اوباش و پاتوق سازی مساوی با پلمب واحد صنفی است.

رحیمی بیان کرد: 4 تارنما و صفحه مجازی مرتبط با اراذل و اوباش که اقدام به تبلیغ فعالیت های اوباش گرانه می کردند نیز در این مدت مسدود شد. برخورد با حاملین و استفاده کنندگان از سلاح سرد نیز با جدیت ادامه دارد.در همین راستا طرح صاعقه برگزار شد و 365 سارق و کیف قاپ و زورگیر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه 89 نفر از این افراد قاپ زن بودند و از سلاح سرد استفاده می کردند و برایشان عادی شده است، گفت: 124 نفر خرده فروش موادمخدر نیز در این طرح دستگیر شد. بالغ بر 1400 قبضه سلاح سرد شامل شمشیر و قمه و تبر کشف شد که همراه آن ها 4 سلاح جنگی نیز بود و بالغ بر 60 خودرو توقیف شد.

او تصریح کرد: اطراف میدان امام حسین 47 باب خانه مجردی که پاتوق متخلفین بودند نیز پلمب شد که 147 اتاقک داشت. در این خانه ها اتباع بیگانه و خرده فروشان موادمخدر مستقر بودند که همگی جمع آوری شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه در تهران 10 مرکز برای رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص جرائم کرونایی مشخص شده است و می توانند با مراجعه به این مراکز صحت و سقم قضیه را جویا شوند، افزود: محدودیت برای تردد پیاده شهروندان نیز مطرح نیست اما نگرانی ها در خصوص شیوع کرونا در تهران زیاد است. ما تاکید زیادی کرده ایم که شهرداری در این راستا دستفروشان را نیز سامان دهد تا تجمع در معابر شکل نگیرد. اصناف همچنان تا ساعت 20 قادر به فعالیت هستند.

رحیمی در خصوص سکونت برخی شهروندان به صورت اجاره ای در پشت بام خانه ها گفت: چنین موردی شایع نشده است و آن چه که در فضای مجازی منتشر شد همان تعداد بسیار محدود و انگشت شمار بود. ما روی این مسئله حساسیت نیز نشان دادیم اما موارد بیشتری مشاهده نشد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما