مدیرکل درمان تامین اجتماعی:

عدم پذیرش بدون دفترچه در مراکز طرف‌قرارداد تامین ‌اجتماعی تخلف است

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۱:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۲۰۳۱
عدم پذیرش بدون دفترچه در مراکز طرف‌قرارداد تامین ‌اجتماعی تخلف است
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: عدم پذیرش بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تخلف محسوب شده و مراکز بهداشت ودرمان موظف به پذیرش بیمار با کارت ملی هستند.

به گزارش برنا؛ شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حذف صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی گفت: اکنون با حذف دفترچه‌ بیمه، بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در مراکز بهداشت ودرمان طرف قرارداد این سازمان باید با کارت ملی پذیرش شوند.

او تصریح کرد: بیمه‌شدگان سازمان در صورت مراجعه و عدم پذیرش در بیمارستان‌ها ومراکز درمانی طرف قراراداد نیز با ارسال نام بیمار، کد ملی وهمچنین عنوان مرکز درمانی، می‌توانند مسئله را پیگیری کنند.

غفاری توصیه کرد: در حال حاضر اما بیمه‌شدگان سازمان حتی‌الامکان دفترچه بیمه را به همراه داشته باشند، زیرا گاها برخی از مراکز درمانی در سطح شهر از طرح حذف دفترچه بیمه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان در صورت اتمام اعتبار این دفترچه‌ها نیز در صورت وجود برگه آن را به همراه داشته باشند.

او ادامه داد: برخی از پزشکان و بیمارستان‌ها نیز از نسخ الکترونیکی استفاده می‌کنند و با بهره‌گیری از این نسخ نیازمند دفترچه بیمه نخواهند بود؛ اما در صورت عدم استفاده از نسخ الکترونیکی، پزشکان نسخه بیمار را در سرنسخه بنویسند.

او همچنین در خصوص سابقه بیمه‌شدگان افزود: حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی ارتباطی به سابقه بیمه‌شدگان این سازمان نخواهد داشت. با اجرای این طرح صرفا نسخه پزشک باید بر سرنسخه نوشته شود.

غفاری با اشاره به بی‌اطلاعی برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی از این طرح همچون پیامبران، شهیدرجایی وشهدای تجریش نیز گفت: این مراکز هم در حال حاضر بیماران را بدون دفترچه پذیرش می‌کنند و انشاءالله تا پایان هفته نیز تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت ودرمان طرف قرارداد در زمینه پذیرش بیماران با کارت ملی مشکلی نخواهند داشت.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

بنابر این، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از اول اسفند ماه، بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

بنابر اظهارات وی، در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.

نظر شما