رییس سازمان نوسازی مدارس و معاون وزیر آموزش و پرورش:

دغدغه امروز ما مدارس عشایری است/ اعتبارات نوسازی مدارس۶ برابر افزایش یافته است

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۴:۳۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۲۲۳۲
دغدغه امروز ما مدارس عشایری است/ اعتبارات نوسازی مدارس۶ برابر افزایش یافته است
مهرالله رخشانی مهر گفت: دغدغه ما مدارس دانش آموزی مناطق عشایری است. استانداردها افزایش و بهبود بخشیده است. امروز در مناطق عشایری با چادر کانکس و ... عدالت آموزشی برقرار شده است.

به گزارش برنا؛ بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز، با حضور اسحاقف جهانگیری معاون اول رئیس جمهور؛ محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

مهرالله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی مدارس و معاون وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این نشست گفت: در ۲۰ سال اخیر بیش از ۱۲۰ هزار کلاس و ۳۰ درصد مدارس در کشور ساخته  شده است.

او افزود: ۷۰۰هزار نفر در زمینه مدرسه سازی فعال هستند و در سال‌های اخیر اعتبارات نوسازی ۶ برابر افزایش یافته است. از سال ۹۶ کاهش میزان مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستیم. ۱۴۵ هزار مدرسه به تجهیزات استاندارد گرمایشی مجهز هستند  سالانه دو و نیم برابر به بودجه نوسازی مدارس افزوده شده است. بخاری نفتی در مدارسی در مناطقی است که زیرساخت مناسبی ندارند. میانگین البرز سیستان تهران آذربایجان غربی و .. باید نسبت به افزایش سرانه آموزش اقدام کرد. در سال ۹۵ طرحی برای نوسازی سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

او گفت دغدغه ما مدارس دانش آموزی مناطق عشایری است. استانداردها افزایش و بهبود بخشیده است. امروز در مناطق عشایری با چادر کانکس و ... عدالت آموزشی برقرار شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:موضوع مدارس عشایری با هزار کلاس درس طراحی می شود. عمیلیات اجرایی پروژه ها در اولین فرصت اقدام می شود.

ناصر فقلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه با تشکر از ظرفیت خیرین گفت:۵۰ هزار کلاس درس نیازمند هستیم. ۳۰۰هزار کلاس درس باید در کشور ایجاد شود.باید دانش آموزان در شرایط استاندارد تحصیل کنند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز