فروش غیر مجاز جزوات آموزشی یک استاد دانشگاه

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۴:۲۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۲۲۴۱
فروش غیر مجاز جزوات آموزشی یک استاد دانشگاه
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری فردی که جزوات آموزشی استاد دانشگاهی را بدون اجازه وی به طور گسترده به فروش می رساند، خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت:  شخصی با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد، فرد یا  افرادی ناشناسی در فضای مجازی جزوه آموزشی ام را منتشر و می فروشند و  موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی به اینجانب شده اند که پرونده قضائی تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت بنده از اساتید دانشگاه هستم و مقاله و جزوات بسیار زیادی در عرصه آموزش به چاپ رسانده ام که چند روز قبل متوجه شدم جزوات بنده در کانال ها و گروه های تلگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاص متعددی با فروش غیرمجاز این جزوات درحال سوءاستفاده از نام و مجموعه های آموزشی بنده هستند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد:  در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از 5 کانال و گروه تلگرامی با بیش از  65 هزار نفر عضو در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از جزوات آموزشی شاکی با مبالغ مختلفی در این کانال ها و گروه ها به فروش می رسد.

این مقام سایبری افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا 2 تن از  ادمین اصلی این کانال ها و گروه ها در فضای مجازی شناسایی و با اقدامات فنی اطلاعات هویتی و سکونتی متهمان شناسایی شد و و پس از تشریفات قضائی هر 2 نفر در یکی از محله های غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

او خاطر نشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس فتا، پس از مواجهه با ادله دیجیتال جرم خود را پذیرفته و اظهار داشتند باتوجه به معروف بودن جزوات آموزشی شاکی صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زده ایم.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد:  طبق ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد ،همچنین شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی نمایند.

نظر شما