این خوراکی‌ها از چاق شدن جلوگیری می‌کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۹:۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۲۲۵۷
این خوراکی‌ها از چاق شدن جلوگیری می‌کنند
برخلاف اکثر میوه ھا، سیب و گلابی حاوی پکتین ھستند که نوعی فیبر مخصوص است و ھضم غذا را کند کرده و به ما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری سیر بمانیم.

به گزارش برنا؛ بهترین گزینه‌های غذایی که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند، از این قرارند:

سیب زمینی پخته: این ماده غذایی سرشار از فیبر است. پوست سیب زمینی را جدا نکنید زیرا بیشترین میزان مواد مغذی سیب زمینی را در خود جای داده است.

سیب و گلابی: برخلاف اکثر میوه ھا، سیب و گلابی حاوی پکتین ھستند که نوعی فیبر مخصوص است و ھضم غذا را کند کرده و به ما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری سیر بمانیم.

مخلوط تخم مرغ و سبزیجات: تخممرغ سرشار از پروتئین و از بین برنده اشتھا است و به ھمین دلیل ھم کسانی که در وعده صبحانه از تخم مرغ استفاده می‌کنند، کمتر از کسانی که از نان سفید و مربا و شیرینی جات در صبحانه استفاده می‌کنند، احساس گرسنگی کرده و در کاھش وزن نیز موفقتر ھستند.

دانه کتان: در دو قاشق غذاخوری دانه کتان، ۴ گرم فیبر وجود دارد. دانه کتان را می‌توان با ماست مخلوط کرد و یا روی سالاد یا سبزیجات برشته ریخت و یا به جای خرده نان استفاده نمود.

پاپ کورن: مملو از ھوا است و فضای زیادی را در معده اشغال می‌کند. این میان وعده ترد، منبع خوب فیبر نیز ھست و نسبت به حجمی که دارد، انرژی کمی را وارد بدن می‌کند.

بلغور جودوسر: جودوسر را با آب یا شیر، بپزید و حجم اضافه‌تری که در اثر این روش پخت پیدا می‌کند باعث می‌شود که باز ھم سیرکننده تر شود.

نظر شما