معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خطاب به خیرین مدرسه مطرح کرد:

لزوم توجه به عدالت جنسیتی در ساخت و ساز مدارس

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۶:۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۲۳۱۳
لزوم توجه به عدالت جنسیتی در ساخت و ساز مدارس
معصومه ابتکار گفت: ضرورت دارد در ساخت یا هوشمندسازی مدارس عدالت جنسیتی مورد توجه قرار گیرد و خدمات آموزشی به یکسان توزیع شود تا دختر یا پسر بازمانده و ترک از تحصیل نداشته باشیم.

به گزارش برنا؛ بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز، با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، علی ربیعی، سخنگوی دولت و  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. ‌

معصومه ابتکار ، معاون  رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سپاسگزارم از تلاش برای کودکان این سرزمین. قدردانی از زحمات در روشن شدن و ترسیم آینده موثر است.

او افزود: موضوع مدرسه سازی را با هوشمندسازی مدرسه همراه کنیم. امروز هوشمندسازی مدارس و یا دسترسی دانش آموزان به ابزار در آموزش غیرحضوری از اهمیت بالای برخوردار است. همچنین توجه به خیرین هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید از خیرین بیشتر تشکر کرد.در کشور خارجی شاهد مدرسه ای بودم که در آجرهای آن اسم خیر نوشته شده بود.

معاون  رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در ساخت یا هوشمندسازی مدارس عدالت جنسیتی مورد توجه قرار گیرد  نرخ رشد پیش رفت ایران در آموزش دختران بیش از شاخص های دنیا و منطقه است اما تعدادی بازمانده و ترک تحصیل وجود دارد . توجه خبرین مدرسه ساز در مهار این قضیه از اهمیت برخوردار است در دولت دوازدهم عدالت جنسیتی مورد توجه قرار گرفته و خدمات آموزشی به یکسان توزیع شده تا دختر بازمانده و ترک از تحصیل نداشته باشیم.

نظر شما