رئیس پلیس پایتخت:

حضور ۱۲ هزار معتاد متجاهر در مراکز بازپروری تهران/ درمان معتادین وظیفه پلیس نیست

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰۵:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۴۲۷۵
حضور ۱۲ هزار معتاد متجاهر در مراکز بازپروری تهران/ درمان معتادین وظیفه پلیس نیست
سردار حسین رحیمی گفت: پلیس در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر از سطح پایتخت خسته نمی شود و با قدرت جمع آوری را ادامه می دهیم. امروز 12 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 15 و 16 در حال بازپروری هستند.

به گزارش برنا؛ مشاهده معتادین متجاهر و کارتن خواب در روزهای اخیر در برخی نقاط پایتخت و حتی در قسمت های شمالی شهر این نگرانی را ایجاد کرد که پس از مدتی که حضور این افراد در خیابان ها کم رنگ شده است، بار دیگر این معضل تشدید شود. معضلی که به واسطه کوتاهی چندین دستگاه، سالیان سال است که چهره پایتخت را مخدوش کرده است.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: معتادین متجاهر به صورت مستمر از سطح شهر جمع آوری می شوند و این طرح با جدیت پیگیری خواهد شد تا دیگر حضور گسترده آن ها را در مناطقی همچون شوش، مولوی، هرندی و سایر نقاط کم تردد شهر مشاهده می کنید.

او افزود: برخی از این معتادین متجاهر مجددا به خیابان باز می گردند و آن چه که بیشتر امروز در سطح شهر مشاهده می شوند، همین افراد هستند. این ها نفراتی هستند که از مراکز بازپروری مرخص شده اند ولی توسط سایر دستگاه ها سامان دهی نشده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر از سطح پایتخت خسته نمی شود و با قدرت جمع آوری را ادامه می دهیم. امروز 12 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 15 و 16 در حال بازپروری هستند.

سردار رحیمی ادامه داد: امروزه 670 معتاد در کهریزک بازپروی و تا یک سال نگهداری می‌شوند، فاز دوم مرکز سروش با ظرفیت 500 نفر نیز کلنگ زنی شد تا به زودی به بهره برداری برسد. مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش با تلاش های صورت گرفته و تغییر کاربری طی یک دهه گدشته به کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: نیروی انتظامی ماموریتی به عنوان بازپروری و جمع آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسئولیت سایر دستگاه ها است اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود به این حوزه ورود پیدا کردیم و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است که منتج به ایجاد امنیت در برخی محلات پایتخت نیز شده است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به مهم ترین معضل در خصوص معتادین متجاهر گفت: با توجه به این که مهم‌ ترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از درمان به سمت اعتیاد دوباره است، باید تلاش شود با تغییر در رویکردها و شیوه بازپروری علاوه بر درمان، شرایط برای بازگشت آن‌ ها به جامعه و بازار کار نیز فراهم شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز