مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مطرح کرد:

لزوم افزایش تعداد مراکز مشاوره ازدواج در محله های آسیب پذیر تهران/ ۱۳۴ مرکز تخصصی ازدواج در تهران وجود دارد/ مشاوره باید پیش از ازدواج باشد نه قبل از طلاق

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۴:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۵۳۰۷
لزوم افزایش تعداد مراکز مشاوره ازدواج در محله های آسیب پذیر تهران/ ۱۳۴ مرکز تخصصی ازدواج در تهران وجود دارد/ مشاوره باید پیش از ازدواج باشد نه قبل از طلاق
نصرالله پریچهره گفت: باید در استان تهران به ویژه مناطقی که آسیب پذیر هستند و معضلات اجتماعی در آنها وجود دارد، تعداد مراکز افزایش پیدا کند تا کمک حال جوانان باشد.

به گزارش برنا؛ نصرالله پریچهره، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با وزیر ورزش و جوانان، گفت: امروز اولین نشست در حوزه ازدواج و خانواده را با مدیران محترم مراکز مشاوره در سطح استان تهران داریم و میبالیم که در این جلسه در خدمت شما هستیم تا از نظرات و رهنمودهای شما در حوزه خانواده و ازدواج سالم بهره مند شویم و بتوانیم با همکاری که ایجاد خواهد شد مشاوره خوبی به جوانان به ویژه قبل از ازدواج ارائه دهیم.

او افزود: مشاوره باید نقش پیشگیری ایفا کند اما متاسفانه ما در حوزه ورزش هم نتوانستیم مشخص کنیم ورزش پیشگیری است و نباید بگذاریم به درمان برسد.

پریچهره عنوان کرد: ما یک جامعه مذهبی و سنتی داریم و مشاوره باعث می‌شود بتوانیم یک خانواده پایدار و ازدواج سالم را برای جوانان تبیین کنیم هرچند که سیاست های کلی مشخص است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند خانواده مهم ترین رکن اساسی یک جامعه است و باید به آن اهمیت داده شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان تهران گفت: مراکز مشاوره ازدواج کمک کننده ازدواج پایدار هستند. از حدود 400 مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که در سراسر کشور داریم، 134 مرکز در تهران وجود دارد و با برنامه ریزی که بین اداره کل ما و معاونت جوانان انجام شده حتی توانستیم مهرماه مجمع خیرین ازدواج را تشکیل دهیم، هرچند مجمع خیرین ازدواج هنوز به شکل طفل است و باید بیشتر برای آن کار کنیم.

پریچهره ادامه داد: کمک مومنانه و همت جوانانه در بحث ازدواج داشتیم که در ایام کرونا بیش از همیشه خوش درخشیدند و حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در این رزمایش خرج شد.

او تصریح کرد: تاکنون 216 برنامه به استان تهران ابلاغ شده که توانستیم 120 برنامه یا کارگاه را برگزار کنیم چون کرونا سبب کاهش سرعتمان شد و نتوانستیم آن را حضوری برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان تهران گفت: تاکنون بیش از 3 هزار نفر مشاوره دریافت کردند و هدف ما این است که مشاوره ها فقط در زمان طلاق نباشد بلکه پیش از ازدواج ارائه شود تا به جوانان در انتخاب درست کمک کند.

پریچهره خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده باید ریشه و خانواده مدنظر قرار گیرد و حتی ازدواج با سبک و سیاق جدید توامان با بحث های روانشناسی و اعتقادی باشد در غیراینصورت جوانان نمی‌توانند ازدواج مناسبی داشته باشند.

او افزود: باید تعداد مراکز در استان تهران به ویژه مناطقی که آسیب پذیر هستند و معضلات اجتماعی در آنها وجود دارد، افزایش پیدا کند تا کمک حال جوانان باشد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما