اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۹:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۶۰۱۶
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش؛

مجوز استخدام 8 هزار مربی تربیتی را دریافت کردیم

مسعود شکوهی گفت: امسال مجوز استخدام 8 هزار کسب کرده ایم. برای اولین بار رشته امور تربیتی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد.

وزیر بهداشت مطرح کرد:

لزوم افزایش مالیات بر صنایع آلاینده/ شمار مرگ های کرونایی باز هم سه رقمی شد

سعید نمکی گفت: باز هم برخی بی توجهی‌ها و نا رفیقی‌ها، ما را به سمت مرگ‌های سه رقمی به علت کرونا سوق داد. وقتی از یک خیز بیماری رد می‌شویم، تمام عضلات جسم و روح‌مان دچار فرسودگی می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش:

امور تربیتی پایان ندارد/ هیچ کاری در کرونا تعطیل نشد

محسن حاجی میرزایی گفت: امور تربیتی پایان ندارد و هیچ وقت به انجام نهایی خود نمی‌رسد امور تربیتی عرصه گسترده و بی نظیری برای خلاقیت و نواوری و اندیشه‌های ناب و عمیق است.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران خبر داد:

درگیری مسلحانه پیمانکاران بازیافت زباله شهرداری تهران

سرهنگ سعید راستی گفت: یکی از پیمانکاران عده ای از اراذل و اوباش را اجیر می کند و با سلاح سرد و شبه سلاح گرم به کارگران یک پیمانکار دیگر حمله ور می شوند و آن ها را شبانه مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

هشدار؛ خطراتی که دانش آموزان تهرانی را تهدید می کند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال آتی با توجه به مجازی شدن شرایط آسیب فضای مجازی افزایش می‌یابد. در صورت مهار کرونا و طی شدن روال عادی آموزش در حوزه اعتیاد مشکلاتی وجود دارد و باید مراقب افزایش مصرف مواد مخدرهای به ظاهر کم خطر در بین نوجوانان باشیم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار برای صیانت از اشتغال‌های موجود افتتاح شد/ حمایت از مشاغل خرد و خانگی در اولویت ماست

عیسی منصوری گفت: جهت صیانت از اشتغال موجود، مرکز اورژانس کسب و کار را ایجاد کردیم تا با فعالیت های خود در حوزه حفظ اشتغال برای جامعه هدف خود مفید باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار به کمک واحدهای تولیدی می‌آید/ آماده ارائه گزارش این مرکز در دولت هستیم/ هدف وزارت کار برقراری ارتباط بیشتر با جهاددانشگاهی است

محمد شریعتمداری گفت: گزارش مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار قابلیت ارائه در دولت را دارد چون در آنجا نیز ستاد رفع موانع تولید داریم و به اعتقاد من باید ارتباط نزدیکی بین این دو مرکز به وجود بیاید تا این مجموعه به رسمیت شناخته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

جان باختن ۸۶ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۸۴۹۵ بیمار جدید

سیما سادات لاری گفت:از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی:

واکسن کووپارس روی افراد سالم آزمایش شد/ کووپارس پس از 35 روز وارد فاز دوم می شود/ ویروس کرونا هنوز در ماهیت تغییری نکرده است

مسعود سلیمانی گفت: ویروس کرونا هنوز در ماهیت تغییری نکرده است که بخواهیم بگوییم واکسن روی نمونه جدید آن تاثیر دارد یا خیر. همه واکسن ها اصلی ترین نقطه را هدف قرار می دهند. تا زمانی که این نقطه ویروس تغییر نکرده است، واکسن ها همچنان موثر خواهند بود.

رئیس مجلس:

خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری سه عنصر پیروزی انقلاب بود

محمدباقر قالیباف گفت: سه عنصری که ما را در انقلاب اسلامی به پیروزی رساند، خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری بود که اعتماد به سنت‌های الهی، اعتماد به توانمندی‌های خود و کمک گرفتن از مردم از مصادیق آن است.

کارشناس سرشناس محیط‌زیست ضمن انتقاد از کاشت هر ساله نهال در روز درختکاری مطرح کرد:

کاشت نهال اقدامی ظاهری و بدون برنامه/ جنگل‌های ارسباران، هیرکانی و زاگرس تحت کشاورزی قرار گرفته اند/ نمی‌توان به احیای درختان و جنگل در کشور امید داشت

محمد درویش با اشاره به اینکه جنگل‌های ارسباران، هیرکانی و زاگرس نیز تحت کشاورزی قرار گرفته اند، گفت: هزینه‌ها برای پروژه‌های درختکاری به هدف نمی‌رسد این در حالی است که برای درختکاری و 5 سال بعد از آن مدیریت قرق وجود ندارد. نمی‌توان به احیای درختان و جنگل در کشور امیدوار بود.

برنا بررسی می‌کند؛

سیر تا پیاز چرایی مشت و لگدهایی که نثار هم می کنیم

نزاع، فصل تلخ جامعه امروز است که به گفته جامعه شناسان و روانشناسان ریشه در عوامل گوناگون از جمله فشارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد و نیازمند بررسی‌ها و کنکاش‌های علمی است.

وزیر کشور خبر داد:

اعلام وضعیت ویژه برای خوزستان از امروز/انجام ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست روزانه توسط وزارت بهداشت/ رعایت پروتکل ها از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است

رحمانی فضلی گفت: از امروز وضعیت ویژه در خوزستان اعلام شده و باید همه دستگاه ها فرصت ها، منابع و امکانات خود را به سمت خوزستان روان کنند.

شاخص کیفیت هوا به 102 رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 102 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

آزمون جایگزین برای معلمانی که در آزمون استخدامی رد شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که در آزمون استخدام امسال پذیرفته نشده‌اند و یا به هر دلیلی موفق به شرکت در آن نشده‌اند می‌توانند در این آزمون که شاید بهار سال آینده برگزار شود شرکت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

وزارت کار رتبه اول در کیفیت خدمات دولت الکترونیک

محمد شریعتمداری در پیامی توییتری از کسب رتبه اول وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در کیفیت خدمات دولت الکترونیک خبر داد .

افزایش بلیت مترو و کرایه تاکسی

اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۲۴.۷۵ درصد نرخ بلیت مترو و ۳۵ درصدی نرخ بلیت تاکسی و همچنین متوسط افزایش ۲۵ درصد نرخ بلیت اتوبوس رای موافق دادند.

خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان تامین اجتماعی/احکام جدید بازنشستگان صادر می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه خطاب‌ به بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد که احکام جدیدتان با اجرای همسان‌سازی، اسفندماه صادر می‌شود.

نظر شما