نوروزنامه ۱۴۰۰؛

آنچه در ۹۹ گذشت (۸)؛ ماجرای دختر گم شده در کردکوی

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۰۵:۵۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۸۷۰۳
آنچه در ۹۹ گذشت (۸)؛ ماجرای دختر گم شده در کردکوی
۲۰ تیرماه ۹۹ بود که رسانه ها خبر از گم شدن سها رضانژاد دادند. او همراه با یک گروه کوهنوردی غیربومی و علیرغم ممنوعیت سفر ناشی از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی رفته بود نیمه های شب قدم در مسیری بی بازگشت گذاشت و به طور مرموزی ناپدید شد.

به گزارش برنا؛ سها که اهل کرج بود همراه با یک گروه کوهنوردی غیربومی و علیرغم ممنوعیت سفر ناشی از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی رفته بود  نیمه های شب قدم در مسیری بی بازگشت گذاشت و به طور مرموزی ناپدید شد.

سها رضانژاد

جستجوها برای سها

دیری نپایید که جستجو ها برای یافتن نشانه هایی از این دختر کوهنورد آغاز شد و با وجود بسیج همگانی نیروهای امدادی و تخصصی، کاوش بی سرانجام ماند.

پدر و مادر این دختر جوان در نزدیکی محل گم شدن او مستقر شدندو دنبال دختر نازنینشان گشتند تا بلکه نشانی از او پیدا کنند.

شمار قابل ‌توجهی از کاربران شبکه‌ها با بازنشر ویدئوی درخواست کمک مادرِ "سها رضانژاد" خواستار اقدام مقامات انتظامی و قضایی برای پیدا کردن او شده بودند.

با ادامه ناپدید شدن دختر کوهنورد در جنگل های کردکوی، فرضیه های دیگری مانند ربودن سها آرام آرام بر سر زبان ها افتاد.

سها 1

یافتن جسد منتسب به سها

17 مرداد ماه بود که پیدا شدن یک جنازه‌ در ارتفاعات سخت‌گذر جنگل‌های کردکوی واقع در غرب استان گلستان امیدهای خانواده "سها رضانژاد" دختر کوهنورد گمشده اهل کرج برای یافتن سرنخ پس از حدود یک ماه بی‌خبری را زنده کرد.

عملیات نجات

مشخصات جسد

عضلات و چهره صورت جنازه تجزیه شده و دست و پا و کمر دچار شکستگی متعدد بود و در داخل یک آبراهه منطقه‌ای سنگلاخی قرار داشت که اطراف آن مملو از کنده های پوسیده و علفزارهای زیر اشکوب (زیر درختی) جنگلی بود.

سر جسد را موریانه خورده بود و با گذشت زمان تمام مو‌های سرش ریخته بود. صورتش هم قابل شناسایی نبود و چند تکه استخوان کنار جسد بود که احتمالا استخوان جمجمه بود که در اثر برخورد سر با جسم سخت، جمجمه دچار شکستگی شده بود. بدن جسد این قدر آب خورده بود که انگار خمیر شده بود. پاهایش شکسته بود و صندل او هم کنار جسدش افتاده بود.

یکی از اولین چیز‌هایی که جلب توجه کرد، قوطی مواد شوینده‌ای بود که همراه سها بود. شاید این گواه آن باشد که سها رضانژاد برای استفاده از سرویس بهداشتی از کمپ فاصله گرفته بود.

شناسایی جسد سها

اما به‌دلیل گذشت زمان طولانی از رها شدن جنازه و از بین رفتن بافت نرم در بسیاری از قسمت‌های بدن و آثار فساد نعشی، امکان تعیین هویت از روی چهره و معاینه ظاهری امکان‌پذیر نبود. البته متعلقاتی همراه جسد بود که از آنها استفاده شد، اما به‌طور قطعی مشخص نبود جسد متعلق به سها رضانژاد است و به همین‌خاطر آزمایش DNA انجام شد.

پس از گرفتن نمونه از جنازه و خون پدر و مادر متوفی، نمونه‌ها برای انجام آزمایش DNA به تهران ارسال و با توجه به حساسیت موضوع، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش اعلام و هویت جسد شناسایی شد.

سها

علت مرگ سها

این بار گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص علت مرگ دختر جوان آغاز شد.

پیکر دختر جوان به پزشکی قانونی استان منتقل شد و تیمی تخصصی جسد را مورد معاینه قرار دادند و با توجه به شکستگی‌های متعدد در استخوان جمجمه، ستون فقرات، دنده‌ها و اندام فوقانی و تحتانی و محرز نشدن آثار بزه، علت دقیق فوت صدمات متعدد بدنی بر اثر اصابت جسم سخت تعیین شد که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

پایان داستان سها

در نهایت پرونده دختر گم شده کوردکوی برای همیشه بسته شد و تن جوان او زیر خروارها خاک سرد آرام گرفت.

//انتهای پیام:۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز