رییس فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح کرد:

برای مقابله با تلفات پرندگان میانکاله برنامه‌ریزی و پیشگیری انجام نمی‌شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۰۵:۳۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۹۱۵۸
برای مقابله با تلفات پرندگان میانکاله برنامه‌ریزی و  پیشگیری انجام نمی‌شود
سمیه رفیعی گفت: طی سال‌های اخیر تکرار تلفات پرندگان قابل پذیرش نیست. هنوز به شکل قطعی علت بروز این حادثه اعلام نمی‌شود و برای آن برنامه‌ریزی و پیشگیری نمی‌شود تا بتوان اظهار نظر قطعی کرد.

به گزارش برنا؛ مسئله تالاب میانکاله به کابوس ناتمام تبدیل شده است. سالانه پرندگان مهاجر فراوان به این تالاب مهاجرت کرده و تلف می‌شوند. همین مقوله می‌طلبد تا مشکلات محیط زیستی موجود در منطقه برطرف شود. قبل‌تر اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست به خبرنگار برنا درباره چرایی بروز تلفات پرندگان در تالاب میانکاله گفته بود که در آن خطه به‌دلیل مصرف باغبانان و کشاورزان سم فراوانی وجود دارد. امکان اینکه برخی از افراد این سموم را در تالاب اصلی میانکاله رها کرده و منجر به از بین رفتن هزاران پرنده شود وجود دارد.

تکرار تلفات پرندگان قابل پذیرش نیست

سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به خبرنگار برنا گفت: برای مهار کشتار پرندگان در میانکاله با سازمان‌های مربوطه رایزنی شده است.

او افزود: وزارت کشاورزی، سازمان دامپزشکی، سازمان محیط زیست، وزارت کشور و دیگر سازمان‌ها نامه‌نگاری شده است. منتظر پاسخ برای چرایی بروز این مشکل هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: طی سال‌های اخیر تکرار تلفات پرندگان قابل پذیرش نیست. هنوز به شکل قطعی علت بروز این حادثه اعلام نمی‌شود و برای آن برنامه‌ریزی و  پیشگیری نمی‌شود تا بتوان اظهار نظر قطعی کرد.

وظایف مشخص دستگاه‌ها در مهار مشکلات زیست محیطی تالاب ها

چندی پیش هم اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در مراسمی که در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، گفت: ستادهایی که برای تالاب‌ها ایجاد شد در اولین و دومین جلسه برای تالاب‌های انزلی و میانکاله برنامه ۵ تا ۷ ساله تصویب کردیم که وظایف دستگاه‌ها به‌طور کامل مشخص شود. این دغدغه که دو محدوده جنگلی مهم داریم که باید مثل جان از آنها حفاظت کنیم که جنگل‌های شمال یکی از آنهاست.

مسئله محیط‌زیستی دغدغه همگان قرار بگیرد

توجه به محیط‌زیست باید به یکی از اولویت‌های تصمیم‌گیران کشور تبدیل شود تا بتوان در زمینه مهارنارسایی‌های محیط‌زیستی وارد عمل شد. با بررسی وضعیت کشور باید گفت که در کشور جنگل‌ها، دریا، محیط زیست و ... با مشکلات متعدد همراه است. برای ارتقای وضعیت محیط زیستی کشور از سوی تصمیم گیران نیازمند اقدامات جدی هستیم. از دیگر سو  باید از بعد فرهنگی اقدام به پخش برنامه‌های محیط زیستی کرد. در این شرایط پخش برنامه‌های تلویزیونی، توجه به مسائل محیط‌زیستی در کتب درسی دانش آموزان، آموزش مردم و  سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در ارتقای  وضعیت محیط‌زیستی کشور موثر باشد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز