ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

انجام چه کارهایی در طبیعت ممنوع است؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۰:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۱۷۰۷
انجام چه کارهایی در طبیعت ممنوع است؟
همزمان با تعطیلات نوروزی برخی افراد ممکن است با رعایت پروتکل های بهداشتی وقت خود را در طبیعت بگذرانند اما انجام چه اقداماتی در طبیعت ممنوع است؟

به گزارش برنا؛ فصل بهار، فصل زایش طبیعت محسوب می شود. هرچند بسیاری از افراد هنوز شیوه صحیح رفتار با طبیعت را نمی دانند و به رغم میل باطنی باعث تخریب محیط زیست می شود.

ترویج محیط زیست از سوی رسانه ها

محمد درویش، کارشناس سرشناس محیط زیست به خبرنگار برنا گفت: در ارتقای آگاهی‌های محیط زیستی مردم به اطلاع رسانی نیازمند هستند. برای مثال می توان با ساخت کلیپ‌های جذاب و پخش آن از صدا و سیما به فعالیت های محیط زیستی همت گماشت.

او افزود: فیلم‌های سینمایی  به شکل غیرمستقیم به ترویج محیط زیست سبز بپردازد.

تهیه آتش در طبیعت ممنوع

درویش تاکید کرد: افراد در صورت تمایل به گشت و گذار نباید رد پایشان در طبیعت باقی بماند. همچنین نباید باقی مانده حتی خشک درختان را برای افروختن آتش استفاده کرد بلکه باید  از گاز پیک نیکی برای آتش برافروختن و  گرم کردن غذا یا تهیه چای استفاده کرد.

ایجاد آلودگی صوتی در طبیعت ممنوع

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: نباید آلودگی صوتی در طبیعت ایجاد و صدای سیستم های صوتی را در محیط زیاد کرد، چون حیوانات در حیات وحش به شدت از حساسیت در برابر سر و صدا برخوردار هستند. آنها از آلودگی  صوتی آسیب می‌بینند.

رها سازی باقی مانده غذا در طبیعت ممنوع

او افزود: نباید به حیوانات غذا داد یا باقی مانده غذا را برای حیوانات در فضا رها کرد. این اقدام اشتباه است. با رعایت  این موارد کمترین آسیب را به طبیعت به دنبال دارد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز