نجات جان چهار نفر از یک دره در اطراف توچال

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۲۳:۵۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷۵
نجات جان چهار نفر از یک دره در اطراف توچال
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات چهار نفر که در یک دره در اطراف توچال گرفتار شده بودند خبر داد.

به گزارش برنا؛ سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره حادثه گرفتار شدن افرادی در ارتفاعات تهران گفت: ساعت ١٣:٢٢ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه گرفتار شدن افراد در ارتفاعات تهران، منطقه توچال به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله گروه نجات ١۶ مستقر در ایستگاه ۶۴ منطقه ولنجک به محل حادثه اعزام شد.

او ادامه داد: با راهنمایی کوهنوردانی که در آن منطقه گرفتار شده بودند به سرعت موقعیت این افراد شناسایی شد. این افراد در عمق یک دره که خارج از مسیر اصلی کوهپیمایی بود گرفتار شده بودند.

ملکی گفت: دو خانم حدود ٣٣ و ۴٠ ساله و دو آقای حدود ٣٣ و ١٧ ساله در عمق دره گرفتار شده بودند. محل گرفتار شدن آن ها در دره ای بود که شیب زیادی داشت و هنوز برف های آن محدوده آب نشده بود؛ این افراد هم مسیر را گم کرده بودند و قادر به بالا آمدن از دره نبودند.

او افزود: آتش نشانان با احتیاط کامل این افراد را از مسیر صعب العبور که جای تردد افرادی که دانش کوهنوردی ندارد نبود بیرون آوردند.

ملکی بیان کرد: یکی از توصیه های کارشناسان و متخصصان کوهنوردی این است که افراد به هیچ عنوان از مسیر های اصلی خارج نشوند.

او ادامه داد: با تلاش اتش نشانان و با احتیاط کامل این اکیپ چهار نفره به خارج از دره منتقل شدند و به ایستگاه پنج توچال رسیدند. خوشبختانه با هماهنگی مسئولین تلکابین که همکاری خوبی با سازمان آتش نشانی دارند این افراد به ایستگاه پایین منتقل شدند و عملیات ساعت ١٧:۵٠ دقیقه به پایان رسید.

ملکی گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت وجود نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز