کدام مناطق کشور فردا بارانی می‌شوند؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۰۹:۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۸۳۹۶
کدام مناطق کشور فردا بارانی می‌شوند؟
یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضع آب و هوا در چند روز آینده پرداخت.

به گزارش برنا؛ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و جنوب اردبیل و آذربایجان شرقی بارش باران خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

او افزود: فردا هم ادامه بارش‌ها به همین شکل در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و نیمه شمالی خوزستان و مناطقی از ایلام، اصفهان، مرکزی، همدان، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال استان یزد، جنوب خوزستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود. در ارتفاعات البرز هم بارش‌ها به شکل برف و باران رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز شنبه ادامه بارش‌ها در شمال شرق کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس جنوبی و البرز همینطور بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب و شرق کشورمان خواهد بود. روز پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور و نوار شرقی و فردا جمعه هم در غرب و شمال غرب کشور و نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و روز شنبه هم در بیشتر مناطق کشور به جز شمال غرب وزش باد شدید را خواهیم داشت. از نظر شرایط دمایی از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دمای هوا بین هفت تا ده درجه افزایش پیدا می‌کند. در شمال شرق کشور هم این افزایش دما بین پنج تا هفت درجه خواهد بود. از روز شنبه تا دوشنبه خلیج فارس و غرب تنگ هرمز و روز دوشنبه هم دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

رفیعی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی پایتخت گفت: تهران امروز ابری است. در بعضی از ساعات گاهی بارش پراکنده و وزش باد خواهد داشت. حداکثر دمای تهران امروز به بیست و دو درجه بالای صفر می‌رسد. حداقل دمای این شهر نیز پانزده درجه بالای صفر خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما