مطالب مهم ویژه نوروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۰:۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸۵
مطالب مهم ویژه نوروز گروه اجتماعی برنا
ایام نوروز سال 1400 هم با حال و هوای نسبتا آرامی که نسبت به دو سال گذشته‌ی خود داشت با چشم بر هم زدنی به پایان رسید اما مروری بر اخبار منتشر شده در این ایام خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش برنا؛ موضوعات مهمی که گروه اجتماعی برنا در ویژه نامه نوروز 1400 به آن پرداخت به شرح زیر است:

وزیر ورزش و جوانان ضمن تبریک روز جوان مطرح کرد:

لبیک جوانان به فرمایشات رهبری/ جوانان موانع تولید را بر طرف کنند

مسعود سلطانی فر، در 5 فروردین به مناسبت روز جوان با انتشار پیامی فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع)، را تبریک گفت و افزود: در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری باید پشتیبانی و رفع موانع از تولید در دستور کار قرار بگیرد از جوانان فعال در حوزه کسب و کار، تعاونی ها، شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان جوان که به صورت مستقیم با مشکلات و چالش ها دست به گریبان هستند، انتظار می رود ضمن لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، با روحیه مطالبه گری، موانع تولید را برطرف کرده، و به بهبود مستمر فضای کسب و کار کمک شایان توجهی کنند.

معاون امور جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا تشریح کرد:

ابراز امیدواری برای رفع ابهامات قانونی فعالیت جوانان در سال 1400/ معدود دستگاهی هستیم که منابع مالی خود را در دوران کرونا حیف و میل نکردیم/ مشاوره‌های رایگان ازدواج به جوانان

محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه‌ تصویری با خبرگزاری برنا به تشریح اقدامات این معاونت در سال گذشته پرداخت و در این گفتگو از اهدای 220 هزار جهیزیه توسط مجمع خیرین ازدواج، ارائه کمک‌های معیشتی، آموزشی و بهداشتی به مردم به ویژه مناطق محروم توسط سمن‌های جوانان در دوران کرونا، افزایش مشاوره‌های ازدواج در روزهای اپیدمی کرونا، برگزاری دو دوره توانمندسازی مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خبر داد.

دکترای روانشناسی تربیتی و مشاوره خانواده تشریح کرد:

دوام یک رابطه بدون بخشش و گذشت ممکن نیست/حتی اگر خانواده‌تان با همسرتان مشکل دارد نباید دشمن او شوید

مینو چوپانی گفت: یکی از مشکلات بارز زوجین تعارض با خانواده‌هاست بنابراین توصیه ما به آنها این است اگر خانواده هر یک از طرفین نتوانستند با همسرتان کنار بیایند نباید با همسرتان دشمن شوید حتی اگر حق با او نیست باز هم باید ملاحظه‌ی احساساتش را کرد و او را تحت حمایت قرار داد.

معصومه ابتکار در گفتگوی تفصیلی با برنا:

آقای قالیباف؛ تصویب لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تسریع کنید/ دوچرخه سواری بانوان نه ممنوعیت شرعی دارد نه قانونی/ برخی کشورهای عربی دختران ایرانی را قاچاق می‌کنند

معصومه ابتکار، معاون ریاست جمهوری در اموز زنان و خانواده ضمن درخواست از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای تصویب سریع لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت گفت: از آقای قالیباف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارم نسبت به تصویب این لایحه اقدام کنند چرا که یک لایحه فرا قوه‌ای است و از طرفی این لایحه مطالبه جدی زنان است و به اعتقاد من تصویب آن می‌تواند به تسهیل ازدواج کمک کند چرا که درصورت قانون شدن این لایحه دختران احساس می‌کنند در پناه قانون و حمایت آن هستند.

گفتگوی خبرنگار برنا با جانباز ۶۰ درصدی که برای جوانان شهر خود اشتغال زایی کرد

اشتغال و تهیه دارو دو معضل اصلی جانبازان است/ نمی‌گویم کوتاهی شده اما توجهات کافی نیست/ با دوستان جانبازم سعی کردیم چراغ تولید کشور را روشن نگه داریم

حسین خاوندی، جانباز 60 درصدی که اکنون یک کارآفرین است درمورد معضلات اصلی جانبازان گفت: از طرفی پیدا کردن داروها و پروتزها، خرید آنها با قیمت بالا و از طرفی اشتغال جانبازانی که اکنون پا به سن گذاشتند دو معضل اصلی جانبازان کشور است که انتظار می‌رود توجه جدی به آن شود.

روانشناس بالینی و مشاوره خانواده تشریح کرد:

معرفی راهکارهای ساده برای برقراری روابط خانوادگی سالم و قوی/ بزرگداشت لحظات کوچک و قرار دادن خانواده در اولویت از مهم‌ترین فاکتورهاست/ روش خلع سلاح؛ تنها راه حل تعارض‌ بین خانواده است

نیما توکلی گفت: یکی از مطلوب‌ترین روش‌های موثر برای مخالفت کردن با عقاید و نظرات دیگران استفاده از روش خلع سلاح است. در این روش باید با گوش کردن به سخنان فرد مقابل‌تان، حقیقی‌تان را پیدا کنید، حتی اگر با مجموعه سخنان او مخالف باشید، سپس در مقام موافقت و تائید سخنان وی صحبت کنید، بی‌شک با همراهی وی می‌توانید نظر ایشان را جلب کرده و اندک‌اندک او را به جریان فکری خویش نزدیک‌تر سازید.

برنا بررسی می‌کند؛

نگاهی به تغییرات سیر جمعیت ایران در قرن اخیر؛ از تشویق مردم به فرزندآوری تا طرح های عجیب مجلس یازدهم

کشور ایران در قرن اخیر تغییرات بسیاری در جمعیت داشته است به گونه‌ای که در دهه 40 به دلیل نبود بهداشت و مرگ و میر نوزادان با کاهش جمعیت مواجه بود، در دهه 60 با سیاست‌های تشویق به فرزندآوری با بمب جمعیت مواجه شد و درنهایت با تشویق به فرزند کمتر، با کاهش جمعیت مواجه شد و اکنون هم به دلیل نگرانی‌ها بابت کاهش جمعیت و پیر شدن افراد، سیاست‌های تشویق فرزندآوری در پیش گرفته شده است.

رئیس اورژانس بیمارستان بقیه الله تشریح کرد:

کشف روش جدید برای درمان بیماران کرونایی/ صدور مجوز کمیته اخلاق پزشکی برای این روش درمان/ مکانیزم بیماری ام اس با کرونا یکسان است

مرتضی ایزدی گفت: در بیماران مبتلا به کرونا و ام اس فاکتورهای ضدالتهابی را بالا و فاکتورهای التهابی را پایین آوردیم که خوشبختانه این روش برای درمان کرونا بسیار موفقیت آمیز بود و توانستیم میزان مرگ و میر بیماران کرونایی را که امیدی به آنها نبود، کنترل کنیم و مبتلایانی که بدون اکسیژن نمی‌توانستند زندگی کنند را به زندگی عادی بازگردانیم.

پای درد و دل زن سرپرست خانوار که حالا کارآفرین است؛

زنان سرپرست خانوار بی حمایت‌ترین افراد هستند/ مشکلات مالی اجازه فکر کردن به آسیب‌های روحی و روانی را نمی‌دهد/ از زنان سرپرست خانوار می‌خواهم از خانه بیرون آمده و کار کنند

منیره بهجتی؛ زن سرپرست خانوار که اکنون کارآفرین است و اشتغال زایی کرده در توصیه‌ای به زنان مانند خود گفت: به زنان مانند خودم می‌گویم به خودشان بیایند و بدانند با خانه نشستن هیچ دردی دوا نمی‌شود پس بیرون از خانه بیایند و کار کنند و با عزت سرشان را مقابل فرزندان خود بالا بگیرند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره):

اختصاص سه بخش جدید برای بیماران کرونایی/ 30 درصد پرسنل واکسینه شدند

صادق نیت گفت: طی روزهای گذشته به دلیل افزایش بیماران، دو بخش بستری بیماران و یک بخش ای سی یو جدید را برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم تا بتوانیم پاسخگوی بیمارانی که به بیمارستان امام خمینی مراجعه می‌کنند، باشیم.

خالدی در گفتگو با برنا خبر داد:

آزاده نامداری درگذشت + جزئیات

مجتبی خالدی از مرگ مجری سابق صدا و سیما خبر داد و گفت: تکنسین های اورژانس دقایقی پیش از مرگ آزاده نامداری خبر دادند.

ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

کرونا را جدی بگیرید/ در ایام نوروز از دید و بازدید، روبوسی و دست دادن پرهیز شود/ سفر و دید و بازدید ممنوع

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه افراد از دست دادن ، بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزان در ایام عید خودداری کنند، گفت: اگر در تعطیلات نوروزی پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشود، طبیعتا پیک چهارم را رد می‌کنیم.

ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

خانواده ها با داوطلبان کنکوری بیشتر همکاری کنند/ داوطلبان کنکور به پانسیون های مطالعاتی نروند!/ آموزش در فضای مجازی فرصتی برای یادگیری بهتر / داوطلبان کنکور روزانه بین 6 تا 8 ساعت مطالعه داشته باشند

سعید تقی آبادی گفت: هم اکنون پانسیون مطالعاتی راه‌اندازی شده است. این پانسیون‌ها جای کتابخانه‌ها را گرفته و این اقدام غیرقانونی است. برای مثال برخی از داوطلبان به دلیل عدم در اختیار داشتن فضای مناسب به سمت این پانسیون‌ها کشیده شده‌اند که از لحاظ بهداشتی قابل کنترل نیستند، چون دانش آموزان در این فضا‌ها تردد دارند.

ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

لایحه رتبه بندی معلمان یکی از اقدامات ارزنده در وزارت آموزش پرورش/ 50 درصد املاک سند ندارند/ مبادله ۲۸ میلیارد پیام در شبکه شاد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین را با جدیت پیگیری می‌کنیم گفت: 50 درصد املاک سند ندارند و در این باره تفاهم نامه سه جانبه به امضا رسیده است.

سخنگوی اورژانس کل کشور خبر داد:

افزایش ۶۵ درصدی سفرها/ تهران و خراسان رضوی با بیشترین میزان مصدومان تصادفات رانندگی

سخنگوی اورژانس گفت: میزان مسافرت ها نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا/ کارنامه مناسب ایران در مقابله با کرونا/ توزیع واکسن کرونا بر اساس بی عدالتی/ هم اکنون میزان رعایت پروتکل های در کشور به 56 درصد رسیده است

علیرضا رییسی گفت: اعتماد مردم به ستاد مقابله به کرونا نقطه عطف است اگر دست به دست هم دهیم بی‌شک می توان تا 6 ماه آینده کرونا را مهار کرد. البته در صورت کوتاهی هم میزان مرگ و میر افراد افزایش می‌یابد.

یک آسیب شناس هشدار داد:

کم لطفی نهادها به سلبریتی های فراموش شده/ لزوم تشکیل نهادی برای حمایت از سلبریتی ها بعد از فراموشی

مجید ابهری گفت: نادیده گرفتن چهره‌های محبوب هر جامعه پس از سقوط از جایگاه شهرتشان حتی به دلیل کهولت سن، نامهربانی و کم لطفی نهادها و سازمان‌های مرتبط را نشان می‌دهد و باید پروتکل‌هایی برای جلوگیری از این فراموشی‌ها در نظر گرفته شود.

ویژه نوروز 1400؛

اقدامات مثبت و منفی در راستای تحقق حقوق کودکان در سال 99 / بسیاری از حقوق کودکان در فضای مجازی نقض می‌شود

مونیکا نادی گفت: به رغم تمامی اتفاقات مناسب هنوز رویکر عالی کودکان در کشور محقق نشده و راه زیادی برای ایجاد آگاهی به دنبال دارد. هنوز نپذیرفته‌ایم که کودکان مهم هستند و رعایت حقوق این افراد می‌تواند در آینده جامعه موثر باشد.

گفتگو برنا با یکی از کاشفان ابرزمین؛

جزئیاتی از کشف سیاره ای شبیه به زمین توسط یک ایرانی در اسپانیا

محمودرضا عشاق یکی از کاشفان ابر زمین با اشاره به جزئیات کشف این سیاره گفت: برای رسیدن به سیاره‌ای خاکی و مشابه زمین که نشانه‌هایی از حیات در آن وجود دارد حداقل 20 تا 30 سال زمان نیاز است.

ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

شبکه شاد در ایام نوروز با برنامه های متنوع/ خودداری از مسافرت و استفاده بهتر از ظرفیت فضای مجازی

محمد محسن بیگی گفت: توصیه می‌شود افراد در ایام نوروز از مسافرت خودداری و در خانه حضور داشته و از ظرفیت فضای مجازی بهره‌مند شوند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور مطرح کرد:

رعایت 90درصد نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی/تخلف‌ها در سفر به شماره ۰۹۶۲۹ اطلاع‌رسانی شود

اسماعیل برات گفت: بر اساس بازدیدها و گزارش های هفتگی، بیش از 90 درصد هتل ها و مراکز اقامتی پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

نظر شما