اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۹:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۹۴۲۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

اشتباه ما این بود ازدواج را پُررنگ اما خانواده را رها کردیم/تمام ایده ها و طرح های جوانان باید آرشیو شوند/ آموزش 3 ماهه مراکز منش به جوانان/ عدم کسب درآمد پایدار توسط شهرداری بزرگترین خیانت به مردم تهران است

محمد مهدی تندگویان‌ با اشاره به اینکه باید ایده های جوانان آرشیو شود و بدان بها داد گفت: اشتباه ما این بود ازدواج را پررنگ و خانواده‌ را فراموش کردیم یعنی دو جوان به هم می‌رسند و برنامه ای برای فرزندآوری و ایجاد خانواده ندارند بنابراین باید مشوق های مشخصی را در جامعه شهری بیاوریم.

هوای این سه شهر ناسالم است

هوای شهرهای کرج، اهواز و شیراز امروز (شنبه) به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۲، ۱۱۴ و ۱۱۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

⁧‫روزجهانی کتاب کودک‬⁩ فرصتی برای ترویج کتابخوانی

محسن حاجی میرزایی گفت: پنجاهمین سال ⁧‫روزجهانی کتاب کودک‬⁩ فرصت ارزشمندی است تا استمرار حضور کتاب در زندگی کودکان و توسعه فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنیم.

جدول زمان بندی مدرسه تلویزیونی ایران اعلام شد

جدول دروس مدرسه تلویزیونی شنبه 14 فروردین برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه‌‌‌‌های آموزش و معارف اعلام شد.

حمایت بیمه سلامت از مبتلایان به اوتیسم

محمد مهدی ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت براساس وظیفه ذاتی خود در زمینه حمایت از بیماران و اقشار مختلف جامعه، افراد دارای اتیسم را نیز تحت پوشش قرار داده است.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران

ییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار کرد: تردد در محور‌های هراز، چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

کسانی که سفر رفتند تا 5 روز قرنطینه بروند/ البرز و ایلام وارد پیک شده اند/ هشدار؛ موج بلندی در 10 روز آینده داریم/ جریمه 200 هزار تومانی به ازای هر روز نقض قرنطینه/ تصمیم در خصوص ماه مبارک رمضان

علیرضا رئیسی ضمن هشدار به افرادی که سفر رفتند گفت: میزان بستری در بیمارستان ها از مرز 1300 نفر گذشته و نشان می دهد مرگ های بالای 100 افزایش پیدا می کند که خبر خوبی نیست. افرادی که سفر رفتند ممکن است آلوده به ویروس باشند و بقیه را آلوده کنند لازم است تا 5 روز دورهمی نروند و با بروز علائم، سریع تر به مراکز درمانی مراجعه و قرنطینه را در دستور کار داشته باشند.

گزارش برنا از جزئیات طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»؛

افزایش جمعیت به قیمت بارداری اجباری و تولد فرزندانی معلول

واپسین روزهای سال 1399 طرح عجیبی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که به نوعی بارداری اجباری تلقی می‌شود و قرار است 7 سال به صورت آزمایشی اجرا شود تا کمکی به افزایش جمعیت و افزایش ازدواج جوانان شود.

معاون وزیر کشور:

همه جوانان 16 فروردین برای ثبت نام انتخابات شورای روستاها بیایند/ مردم از مدیران قدیمی خسته شدند

مهدی جمالی نژاد گفت: 16 فروردین زمان ثبت نام شورای روستاهاست بنابراین درخواست دارم حتما جوانان بیایند و ثبت نام کنند چرا که بستر بسیار خوبی برای حضور آنان فراهم شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

فوت ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ ۱۷۳ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و نارنجی

سیما سادات لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور:

سیستان و بلوچستان و البرز دو استان با کمترین میزان سرانه آموزشی/ 49 درصد مدارس ما خیرساز هستند

فاطمه مهاجرانی در خصوص نوسازی مدارس، گفت: مدارس یا صد در صد دولتی ساز یا خیر ساز و یا مشارکتی هستند و 51درصد مدارس ما دولتی ساز و 49 درصد هم خیر ساز هستند.

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا:

بیمارستان‌های تهران جایی برای بستری ندارند/ تمامی تخت‌های ICU پُر است/ سفرهای نوروزی باعث شد وارد پیک چهارم شویم/دو هفته دیگر میزان مرگ و میرها افزایش پیدا می کند/حداقل 2 ماه زمان می‌برد از پیک خارج شویم

پیام طبرسی گفت:درحال حاضر در بدترین شرایط ابتلا به بیماری کرونا قرار داریم و تمام بیمارستان‌های تهران پُر شده است و جای بستری ندارند.

ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

دلیل مرگ کودک 11 ساله همچنان در هاله‌ای از ابهام

پس از شیوع کرونا در کشور آموزش حضوری تعطیل شد و تمامی علم جویان یک باره به فضای مجازی کوچ کردند این اتفاق در کنار تمامی ایمنی که در برابر کرونا ایجاد می کرد مصائبی هم داشت عدم دسترسی برخی از کودکان مناطق محروم به گوشی و تبلت خلل بزرگی در روند آموزش آنان ایجاد کرد.

گلایه رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از سازمان زیباسازی؛ روند کند مرمت خانه نیما یوشیج

حسن خلیل‌آبادی گفت: پس از خرید خانه نیما یوشیج این مکان برای مرمت و بازسازی به سازمان زیباسازی شهرداری تحویل داده شد اما درحال حاضر از این سازمان گله‌مند هستیم چراکه مراحل بازسازی این خانه بسیار طولانی و دیرتر از موعد مقرر شده است.

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرها در کشور/ چند شهر به لیست وضعیت قرمز و نارنجی اضافه شدند؟+ نقشه

خیز چهارم کرونا در کشور رخ داده و نقشه رنگی شهرستان‌های کشور 14 فروردین در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت.

معاون کل وزیر بهداشت:

وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم/ نتیجه سفر‌های نوروزی ۴ تا ۶ هفته دیگر نمایان می‌شود+ فیلم

ایرج حریرچی با اشاره به اینکه در موارد سرپایی ابتلا به کووید-۱۹ امروز رکورد ۱۱۳۰۰ ثبت شده است گفت: طی روزهای آتی فوتی‌های کرونا چند برابر خواهد شد.

هوای تهران دوباره آلوده شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت طی امروز (۱۴ فروردین ماه) پیش‌بینی می‌شود و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خبر داد:

واژگونی پژو پارس با 5سرنشین در بلوار هجرت تهران

جلال ملکی از وقوع حادثه خودرویی واقع در بلوار هجرت خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز