تذکر رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران:

شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی دو هفته تعطیل شوند/ تهیه واکسن کرونا، یک مطالبه عمومی است

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۲:۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵۵
شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی دو هفته تعطیل شوند/ تهیه واکسن کرونا، یک مطالبه عمومی است
رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از مقصر جلوه دادن مردم در شیوع دوباره کرونا پیشنهاد کرد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی دو هفته تعطیل شوند و در تهران و شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی دورکاری حداکثری و شناورشدن ساعات کاری اعمال شود.

به گزارش برنا؛ حجت نظری، رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن سال 1400 گفت: فرارسیدن سال 1400 را به تمام افرادی که نوروز را جشن می‌گیرند و به خصوص مردم تهران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که این سال، پایانی برای کرونا و مشکلات و سختی‌هایی باشد که طی چندسال اخیر بر مردم صبور ایران عزیز تحمیل شد. همچنین عرض تسلیت مجدد دارم خدمت استاد و همکارم عزیزم جناب آقای امینی.

او ادامه داد: تذکر امروز بنده در مورد شرایط کرونایی حاکم برشهر است. حتما همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندارتهران و ستاد ملی مقابله با کرونا مطلعید. متاسفانه وضعیت تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کرونا به وضعیت نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن وضعیت شهر مطرح شده است. در این میان اما همه چیز عادی است و آنطور که برخی از مسئولان به دنبال القای آن هستند، فقط مردم غیرعادی بودند که کرونا به پیک چهارم خود رسیده است.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیش از این نیز بارها و به نمایندگی از مردم شهر تهران تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفا مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند.

عزیزان مسئول حتما می‌دانند که در برابر جان مردم مسئولند و در برابر جانی که خدای نکرده درپی سهل‌انگاری آنان از دست رفته باشد، پاسخگو هستند. این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفا به تذکر و توصیه بسنده کرده‌اند؟ امروز مردم می‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمامی تسهیلات سفر فراهم شد اما صرفا به آنان توصیه شد که به سفر نروند؟آیا نمی‌شد که از انجام سفرهای برون شهری جلوگیری کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پیرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتی برخی از این افراد برخلاف توصیه ها با خانوادهایشان عازم سفر هم شدند؟

او اظهار کرد: در شرایطی که می‌شد با اجرای یکسری مققرات سختگیرانه، کرونا را در ایام تعطیلات نوروزی، مدیریت کرد و به پایان رساند، متاسفانه سومدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفم از اینکه این جملات را بر زبان می‌آورم، اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان ها و شرکت هایی که امکان دورکاری در آن‌هاوجود داشت، اعمال نشد و چه اصراریست که مردم را راس یک ساعت خاص از خانه خارج کرده و در راس ساعتی خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس حمایت نشد و همچنان ایستگاه ها و قطارهای مترو و کابین‌های اتوبوس یکی از محل های نگران کننده ابتلا به کرونا محسوب می‌شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند. امیدوارم این شرایط زودتر به پایان برسد.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: از ستادملی مقابله با کرونا می‌خواهم که اولا تعطیلی دستکم دو هفته‌ای در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند. ثانیا دورکاری حداکثری را در دستگاه های دولتی اجرا کرده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری کنند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند. مطالبه تهیه واکسن نیز مطالبه ای عمومی است و امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی تر شنیده شود.

نظر شما