اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۹:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۹۸۷۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

کدام کشورها برترین سیستم دندانپزشکی را دارند؟

در سال‌های اخیر، بررسی‌های زیادی درباره کیفیت مراقبت از دندان در کشورهای جهان انجام شده و اخیرا، رتبه‌بندی کشورهایی با بهترین دندانپزشکان و مراقبت‌های کلی دندانپزشکی ارائه شده است.

کشف مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک‌ها

محققان شواهدی از وجود مواد شیمیایی سمی در برخی ماسک‌های صورت پیدا کردند که برای استفاده مردم عادی به فروش می‌رسند.

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 57 در شرایط سالم قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد:

نام نویسی ۵۱ هزار داوطلب برای انتخابات شوراها

دبیر ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن ثبت نام ۵۱ هزار و ۲۲۰ داوطلب برای انتخابات ۲۸ خرداد شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

معاونت اشتغال در سال گذشته نوآورانه از ریزش سالانه ٣٠٠ هزار نیروی کار جلوگیری کرد

محمد شریعتمداری در پیامی توییتری رصد مستمر از مشکلات کسب و کارها را با اقدامات نوآورانه از سوی معاونت اشتغال تحولی کارآمد در سیاستگذاری حوزه اشتغال بیان کرد.

محسن هاشمی در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورا:

عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاه‌های بزرگترین مانع تولید داخل است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل هستند به طوریکه در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلا استفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه های تلخ زمینگیر شدن تولید داخلی است.تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تامین نیاز شهروندان، مستلزم ابجاد هماهنگی بین ده دستگاه مختلف است که متاسفانه در دهه نود این اتفاق رخ نداده است.

مجید فراهانی:

بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد/ لزوم ایمنی کارگاه‌های ساختمانی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح دستورالعمل حصارکارگاهی در پروژه های ساختمانی گفت: طبق آمارها حدود 55 درصد حوادث کار شهرها در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد.

وزیر بهداشت عنوان کرد:

لزوم توسعه و تقویت مراکز 16 ساعته/ رنگ بندی‌ شهرها تغییر می‌کند

وزیر بهداشت خطاب به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: سال 98 و 99 سخت گذشت که از همه شما سپاسگزارم. دیروز با بیش از 15 دانشگاه در تماس بودم و فکر نمی کنم مدیری در سطح دستگاه های دولتی باشد که با اولین تماس، آماده خدمت باشد و این نشان از عشق و علاقه شما در خدمت به مردم است.

دکترای روانشناسی تربیتی و مشاوره خانواده:

لزوم تغییر نگاه غلط به عادت طبیعی زنان/ تحکیم نظام خانواده با آموزش در خصوص مسائل جسمی زنان

مینو چوپانی با اشاره به لزوم آگاه سازی افراد به دوره ماهیانه زنان گفت:اگر مردان آگاهی داشته باشند و بدانند این یک فرآیند طبیعی است و بیماری تلقی نمی‌شود و زن در این مورد قصد تمارض ندارد، در نتیجه حساس بودن و تغییرات خلقی وی را درک می‌کنند، همین که خانواده و همسر نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند و بدانند که این موضوع کاملا طبیعی است، کافی‌ست و باعث می‌شود حتی جلوی بسیاری از اختلافات و دعواها در خانه‌ها گرفته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

جان باختن ۱۶۱ بیمار دیگر/ شناسایی ۱۱۶۸۰ بیمار جدید

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:

مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است/ حجم تصادفات نسبت به سال 99 افزایش و نسبت به سال 98 کاهش داشته است

سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه مخدوش یا پنهان کردن پلاک خودرو نه تنها تخلف بلکه یک جرم محسوب می‌شود، گفت: ترددها در روزهای نوروز نسبت به سال 1399 افزایش و نسبت به سال 98 کاهش داشته است. خوشبختانه در این روزها مردم همکاری‌های لازم را برای رعایت پروتکل‌ها در جاده‌ها و در شهر با ماموران راهور داشته‌اند به ویژه در آخرین روز تعطیلات و در روز طبیعت که تجمعی را در شهر شاهد نبودیم.

رییس اورژانس تهران خبر داد:

جذب نیرو در اولویت اقدامات اورژانس/ کمبود 3 هزار نیرو اورژانس در تهران

پیمان صابریان گفت: هم‌اکنون در شهر تهران تعداد نیروها اندک است. در شهر تهران دو هزار 500 نیروی عملیاتی فعالیت دارند که بر اساس ماموریت‌های اورژانس تهران به 5 هزار و 500 نیرو نیاز است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور :

مذاکرات برای خرید 3 هزار اتوبوس در حال پایان است/ اختصاص 10 هزار میلیارد اوراق مشارکت برای متروها/ بازسازی بخش اعظمی از اتوبوس‌های شهری تا نیمه اول سال

مهدی جمالی نژاد گفت: خوشبختانه سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار شهرداری‌های کلانشهرها قرار دادیم و امسال نیز 10 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است تا بر تعداد واگن‌ها متروها افزوده شود و در هر واگن تعداد کمتری مسافر حضور داشته باشد و مشکل تجمع جمعیت در مترو در مدت زمان کمی حل شود.

ترافیک در محور شهریار - تهران

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور پرداخت.

بزرگراه‌های پایتخت در ترافیک

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبحگاه پانزدهم فروردین گفت: امروز صبح مجدد شاهد حجم بالای تردد‌ها و ترافیک در سطح معابر شهر تهران بودیم.

افزایش دما تا آخر هفته در کشور

از امروز تا اواخر هفته در سواحل دریای خزر افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود و از دوشنبه تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

حریرچی عنوان کرد:

افزایش آمار بستری‌های کرونایی کشور در مقایسه با هفته ‌های قبل/ تشریح محدودیت‌ها بعد از موج جدید کرونا

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: آمار بستری‌های کرونایی کشور در مقایسه با هفته ‌های قبل تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز