نسخه الکترونیک مورد توافق نظام سلامت

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۲۰:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۰۰۰۹
نسخه الکترونیک مورد توافق نظام سلامت
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تعامل و همکاری وزارت بهداشت با این سازمان در اجرای نسخه الکترونیک را مطلوب برشمرد و گفت: مسائل و دغدغه ها با همکاری یکدیگر کمتر شده ولی همچنان پیگیری و رصد را باید مورد توجه قرار دهیم زیرا استقرار کامل نسخه الکترونیک مورد توافق نظام سلامت کشور است.

به گزارش برنا؛ مصطفی سالاری امروز یکشنبه در جلسه هفتگی بررسی پیشرفت اجرای نسخه الکترونیک اظهار کرد: به صورت منظم با معاونان وزارت بهداشت و رؤسای سازمان‌های مربوطه و بیمه‌های تکمیلی برای اجرای بهتر نسخه الکترونیک جلسه برگزار می‌شود تا وقفه‌ای در ارائه خدمات به بیمه شدگان نداشته باشیم. اکنون که به فاز بهره برداری کامل نسخه الکترونیک نزدیک می‌شویم مراقبت‌ها ضروری‌تر می‌شود و انتظار داریم تمامی مدیران درمانی ستاد و استان‌ها توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

او  با تاکید بر اتصال سامانه‌های نسخه نویسی سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت با یکدیگر افزود: در این موضوع خوب پیش رفته ایم و باید بتوانیم اطلاعات را به اشتراک بگذاریم و سریع‌تر وارد فاز عملیاتی شویم.

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استقرار نسخه الکترونیک تکلیف قانونی است، گفت: تعامل سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت در حوزه همکاری برای اجرای نسخه الکترونیک خوب است.

منوچهری افزود: مدیران تأمین اجتماعی به صورت منظم بازدید میدانی داشته باشند و مسائل مرتبط نسخه الکترونیک در مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد را مورد بررسی و رصد قرار دهند.

شهرام غفاری، مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۹۵ درصد نسخ صادر شده در مطب پزشکان در اسفند سال گذشته الکترونیکی بوده است. در ۲ هفته ابتدای فروردین امسال بیش از یک میلیون نسخه الکترونیکی صادر شده است که ۵۵ درصد آنها در داروخانه‌ها نسخی پیچی الکترونیکی شده اند.

غفاری تصریح کرد: این موضوع حاکی از اقبال داروخانه‌ها برای نسخه پیچی مکانیزه است.

همچنین، در این جلسه تعدادی از مدیران ستادی و استانی به بیان نظرات خود پرداختند.

 

نظر شما