رئیس پلیس راهور ناجا تشریح کرد:

آخرین وضعیت افزایش تعرفه جریمه های تخلفات رانندگی/ نظارت پلیس بر موتورسواران متخلف

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۵:۴۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۰۳۴۷
آخرین وضعیت افزایش تعرفه جریمه های تخلفات رانندگی/ نظارت پلیس بر موتورسواران متخلف
سردار سیدکمال هادیانفر گفت: پلیس راهور همچون سال‌های 98 و 99، درحال حاضر در ابتدای سال 1400 نظری بر افزایش و تغییری در نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ندارد اما طبق مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب رسیده در سال 99 افزایش 2 درصدی که بر سقف نرخ فعلی هر جریمه اعمال شد و امسال نیز این 2 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش برنا؛ سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا بزرگ در گفتگو با خبرنگار برنا درباره احتمال افزایش نرخ جریمه‌ها در سال 1400 گفت: درباره افزایش نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی سه تن از وزرا و فرمانده ناجا برابر قانون و به پیشنهاد پلیس می‌توانند درخواست افزایش نرخ جریمه‌ها را داشته باشند.

او افزود: پلیس راهور همچون سال‌های 98 و 99، درحال حاضر در ابتدای سال 1400 نظری بر افزایش و تغییری در نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ندارد.

سردار هادیانفر ادامه داد: اما طبق مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب رسیده است، در سال 99 افزایش 2 درصدی که بر سقف نرخ فعلی هر جریمه اعمال شد برای سازمان‌های دیگری مانند سازمان بهزیستی و کمک به معلولین استفاده می‌شود و امسال نیز این 2 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

او افزود: بنابراین اگر شهروندان برای مثال با جریمه‌ای 80 هزار و 400 تومانی مواجه شدند بدانند که 80 هزار تومان مبلغ اصل جریمه و تاکید قانون است و آن 400 تومان همان مبلغی است که به تصویب مجلس برای کمک به چند سازمان دیگر مانند سازمان بهزیستی و پزشکی قانونی است اما پلیس راهور پیشنهادی برای افزایش نرخ جریمه‌ها تا الان نداشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره جریمه موتورسیکلت سواران عنوان کرد: موتورسیکلت سواران غالبا از یک قشر ضعیفی هستند که موتور وسیله امرارمعاش آن‌ها محسوب می‌شود و پلیس راهور در نظر دارد که به این افراد کمک کند اما این به معنا افزایش تخلفات آن‌ها نیست.

او افزود: ما ابلاغ کرده‌ایم که در ابتدا به جای اعمال قانون سریع این افراد، به آن‌ها تذکر لسانی و سپس به آموزش داده شود و در ادامه اگر تخلفی کردند تحت عنوان همیاران پلیس در برنامه‌های اجتماعی مشارکت کنند و 1 تا 2 ساعت در کنار پلیس به نیروهای راهنمایی و رانندگی کمک کنند اما در انتها اگر هیچکدام از این راه حل‌ها کارساز نبود ماموران پلیس ناگزیر به جریمه این موتورسواران می‌شوند.

سردار هادیانفر درباره عواملی که باعث توقیف موتورسیکلت می‌شود، گفت: توقیف موتورسیکلت در زمانی اتفاق می‌افتد که موتور پلاک و مدارک شناسایی نداشته و کارت و سند موتور موجود نباشد همچنین اگر راکب گواهینامه یا کارت شناسایی نداشته باشد و مشخص نباشد که این وسیله متعلق به او هست یا خیر ماموران پلیس اقدام به توقیف موتورسیکلت می‌کنند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز