مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خبر داد:

ابلاغ سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان در فروردین ماه/ مراکز مشاوره به شکل محرمانه دانشجویان را درمان می‌کنند

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۱:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۰۴۲۴
ابلاغ سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان در فروردین ماه/  مراکز مشاوره  به شکل محرمانه دانشجویان را درمان می‌کنند
مجید صفاری نیا گفت: سند ملی سلامت روانی اجتماعی دانشجویان در فروردین سال جاری از سوی وزیر علوم ابلاغ می شود.

به گزارش برنا؛ در شرایط کنونی آسیب‌های اجتماعی متعدد جامعه ما را تهدید می‌کند. در این میان می‌طلبد تا اقدامات و افزایش مهارت‌ها برای مهار آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار بگیرد.

مجید صفاری‌نیا، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به آسیب های تهدید کننده دانشجویان به خبرنگار برنا گفت: طرح افزایش سواد سلامت و نشاط دانشجویان، بهداشت روانی در قالب برنامه‌های نوروزی شامل سخنرانی و معرفی جاذبه‌های استانی، نمادهای تاریخی، فرهنگی، نمایش، موسیقی و ... در قالب پخش زنده انجام می‌شود. در این برنامه‌ها مسئله سلامت روان در اولویت قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده که در قالب مسابقه فیلم، نقاشی، کاریکاتور و ... است. مقوله فرهنگی با همکاری اداره ارشاد و دانشگاه تهران از آبان و آذر 99 آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بررسی آسیب‌های تهدید کننده دانشجویان

 صفاری‌نیا درباره آسیب‌های تهدید کننده دانشجویان گفت: جمعیت دانشجویی ما نمونه‌ای از جمعیت جامعه هستند. دانشجویان به دلیل سن خاص شاید بیش از دیگر اقشار جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند. برای مثال مصرف مواد مخدر، مصرف الکل، مصرف دخانیات، قلیان، دوستی‌های غیر هم جنس، برقراری روابط عاطفی و جنسی و خودکشی از مهمترین آسیب‌های تهدید کننده دانشجویان محسوب می‌شود. البته افت تحصیلی آسیب نیست، اما جزو آسیب‌های تهدید کننده دانشجویان محسوب می‌شود.

دانشجویان  تحت آموزش ارتقای سلامت روان

 مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: برای افراد در معرض آسیب اقدامات در زمینه مداخله در معرض خطر خدمات مشاوره، مددکاری، روانپزشکی و ... ارائه شده و برای دانشجویان آموزش ارتقای سلامت روان انجام می‌شود. برای مثال در سال 99 حدود هزار وبینار برگزار و دانشجویان فراوان در همایش‌ها شرکت کردند. کمپین‌های دانشجویی با همیاری همکاران سلامت در قالب مسابقات، جشنواره، نقاشی، داستان و ... اجرا شده است

سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان ابلاغ می‌شود

 صفاری‌نیا با بیان اینکه این اقدامات برای کنترل آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود، گفت: یک اتفاق ارزنده ابلاغ سند ملی سلامت روانی اجتماعی دانشجویان است. سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان یک سند نیست، بلکه نقشه راه  فعالیت‌های مشاوره و دفاتر بهداشت در دانشگاه‌ها و پروژه‌های اجرایی است. این سند در فروردین سال جاری از سوی وزیر علوم ابلاغ می‌شود.

به گفته او با ابلاغ این سند می‌توان حمایت‌های فراوان را از دانشگاه‌ها مطالبه کرد. ارائه خدمات به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هم پیش بینی شده است.

 مراکز مشاوره  به شکل محرمانه دانشجویان را درمان می‌کنند

او درباره نحوه استفاده دانشجویان معتاد یا الکلی از خدمات مشاوره‌ای افزود: این افراد به مراکز مشاوره مراجعه و تحت درمان قرار می‌گیرند. مراکز مشاوره به شکل امن و محرمانه به رسیدگی مسائل دانشجویان می‌پردازند. به باور بنده یکی از محیط‌های امن دانشگاه‌ها مراکز مشاوره است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز